Агромаркет

Законопроєкт про імітаційні молочні продуки несе ризики для добросовісного бізнесу, - ЄБА

Замість заявленого позитивного впливу та посилення захисту прав споживачів, законопроєкт №3516 ускладнює умови роботи для добросовісних виробників та не вирішує проблему фальсифікату на ринку молочної продукції.

Такого висновку дійшли експерти Молочного комітету Європейської Бізнес Асоціації після детального аналізу законопроєкту, повідомляє прес-служба ЄБА.

Як зазначається, документ вводить термін «харчові продукти, що імітують молоко і молочні продукти», встановлює вимоги до їх маркування та реалізації. Представники бізнесу вважають, що таке нововведення може створити багато складнощів та суперечливих вимог для учасників ринку.

Відповідно до Закону про молоко за виробництва традиційних молочних продуктів – таких як масло, сири, ацидофілін, простокваша, ряжанка, сметана, сир кисломолочний, кефір – забороняється використовувати жири та білки немолочного походження, стабілізатори і консерванти. Тобто забороняється заміняти молочний жир і молочний білок дешевими складниками, наприклад, пальмовою олією, що є поширеним фальсифікатом.

«Всі сумлінні виробники виконують цю фундаментальну вимогу вже сьогодні. В той же час, дозволяється використовувати (але не заміняти!) рослинні жири при виробництві йогуртів, а саме: наповнювачі рослинного походження (горіхи, шоколад, печиво, бісквіти), які йдуть як інгредієнт до молочного продукту і в жодному випадку не заміняють молочний жир і білок», – йдеться в повідомленні.

Втім, із прийняттям згаданого законопроєкту виробники, по-перше, не зможуть відносити йогурти до категорії молочних продуктів, адже ним пропонується заборонити використовувати жири та білки немолочного походження у всіх молочних продуктах, а не лише у традиційних. Добросовісні ж виробники будуть змушені маркувати йогурти як немолочний продукт, а точніше як «харчовий продукт, що імітує молочний продукт».

По-друге, згідно із Законом про молоко, всі сумлінні і добросовісні виробники вже зараз вказують всі складові, у тому числі, рослинні жири, які не замінюють складових молока, у маркуванні продукції, несумлінні, на жаль, – не вказують. На переконання бізнесу, ще одна додаткова до чинного регулювання вимога законопроєкту щодо надання достовірної інформації про склад продукції не виправить ситуацію із недобросовісною поведінкою і порушенням норм чинного законодавства на ринку молочних продуктів. 

По-третє, під визначення «харчовий продукт, що імітує молочний продукт» можуть також потрапити безлактозні молочні продукти, які є різновидом молочної продукції, а також продукти на рослинній основі, які є окремою категорією продукції і помилково, за функціональним призначенням, можуть бути віднесені до молочного сектору (наприклад, тофу). Такий підхід значно ускладнить їх виробництво та реалізацію. 

По-четверте, ще одним нововведенням законопроєкту є вимога розміщувати молочні продукти окремо від продуктів, що імітують молоко і молочні продукти, на різних секціях або стелажах. Водночас, це може бути проблематичним в малих приміщеннях, зокрема, в магазинах у сільській місцевості, кіосках, палатках, магазинах на автозаправках, тощо.