Вартість перевезення зерна до порту коливається від 30-60% його ціни в порту
Припинення річкового руху призвело до переорієнтації перевезення зерна на автомобільний і залізничний транспорт.
Таку думку у журналі The Ukrainian Farmer висловила д.е.н., головна наукова співробітниця відділу ціноутворення та аграрного ринку Національного наукового центру «Інститут аграрної економіки» Світлана Черемісіна.
За її словами, доставка зерна в порти автотранспортом сьогодні коштує в середньому 1500–2500 грн/т, що сягає 30–50% у його ціні.
У липні 2022 року «Укрзалізниця» на 70% підвищила і тариф на перевезення всіх класів вантажів, зокрема й зернових.
«За оцінкою експертів Інституту аграрної економіки, після початку війни й до кінця 2022 року логістичні витрати на користування та перевезення зерновозами «Укрзалізниці» – з розрахунку на середню відстань перевезення та середню нормативну швидкість – підвищились до 85 дол. США за тонну, тобто у 4,5 рази проти 24 лютого минулого року. Експедиторські послуги та інші витрати на логістику по Україні становили ще від 10% до 40% додаткових витрат», – зауважила Світлана Черемісна.
Вона констатувала, що напередодні повномасштабного вторгнення рф на територію нашої держави ціна зерна в Україні на EXW була на 100–400 грн на тонні меншою за ціну на СРТ-порт. Ця різниця між цінами й була вартістю логістики з внутрішніх елеваторів до портів:
– 2–7 % експортної ціни продовольчої пшениці;
– 5–10 % експортної ціни кукурудзи.
На думку експертів Інституту аграрної економіки, зараз вартість перевезення зерна до порту коливається від 30-60% його ціни в порту.
Нагадаємо, попит на автомобільну логістику зростає.