В Україні зростає попит на органічну продукцію
У 2019 році виручка від реалізації органічної продукції на українському ринку скоротилася на 15 млн грн, порівняно з 2018 роком, втім, обсяги продажів зросли до 7350 тонн, що на 10%, або на 665 тонн більше, ніж роком раніше. Скорочення доходу вочевидь спричинено зменшенням обсягів продажів органічного морозива (на 195 тонн і 70 млн грн).
Про це зазначила провідний фахівець із сертифікації ТОВ «Органік Стандарт» Олена Манзюк на VII Міжнародній конференції «Органічна переробка та торгівля 2020».
Так, за обсягами реалізації органічної продукції на ринку України в 2019 році (в кілограмах) перше місце займає молочна продукція (63%), друге – круп’яні та зернові вироби, борошно, насіння (17%), третє – овочі та фрукти (13%), четверте – соки та напої, пасти (2%), далі морозиво, м’ясна продукція, яйця, олія, прянощі, спеції та цукор (по 1%) та інше (консервована продукція, чай, кава, мед, прянощі та спеції, кондитерські вироби, солодощі) (0,01%).
Проте за реалізацією продукції в грошовому еквіваленті ситуація дещо інша: молочна продукція – 56%, круп’яні та зернові вироби, борошно, насіння – 20%, овочі та фрукти – 6%, м’ясна продукція – 6%, соки та напої, пасти – 3%, морозиво – 3%, олія – 2%, яйця, прянощі, спеції та цукор, інше – по 1%. Відтак, чільне місце займають м’ясна продукція, морозиво та олія.
Також варто зауважити, що в 2019 році, порівняно з 2018-м, більш, ніж удвічі зріс дохід від реалізації на ринку України категорій соки, напої, пасти та інше (консервована продукція, чай, кава, мед, прянощі та спеції, кондитерські вироби, солодощі); на 43% – овочі та фрукти; на 30% – круп’яні та зернові вироби, борошно, насіння та прянощі та спеції, цукор. А от грошові обсяги від реалізації морозива впали на 82%, молочної продукції – на 7%.
За основними видами сировини, реалізованими у 2019 році, лідерами є вівсяні пластівці (450 тис. кг), крупа гречана (220 тис. кг), вівсяна крупа та пшеничне борошно (120 тис. кг).
Нагадаємо, в Україні зростає кількість операторів органічного виробництва, а експорт української органічної продукції за чотири роки зріс майже вдвічі. Крім того, площі під органікою за два роки зросли на 62%.