Україна може переорієнтувати на себе вантажоперевезення з Європи до Китаю — ЄБРР
«Укрзалізниця» зараз має шанс скористатися західними санкціями і переорієнтувати на себе весь потік контейнерного з’єднання Європа-Китай.
Про це повідомив Ельчин Мірджафаров, консултант ЄБРР в Республіці Казахстан.
«І якщо це Україні вдасться, то скасування санкцій в майбутньому не змінить вантажопотоку, так як логістичні схеми зберігаються зазвичай десятиліттями. Зараз, коли Польща заборонила проходження по своїй території вантажів Росії, а Росія у відповідь зробила те ж саме стосовно Польщі, а Литва оголосила про своє приєднання до програми «Шовковий шлях» в обхід Росії, шанс, який випав Україні, звичайно вражає», — сказав він.
За словами Мірджафарова, треба взяти до уваги те, що звичайно Європа вже має шляху перевезення контейнерних вантажів в Китай морем і залізницею через Туреччину. Але обидва шляхи — дорожчі шляху через Росію і значно триваліші за часом.
«Якщо європейський контейнер морем потрапляє до Китаю за ціною (орієнтовно) 3000 доларів за 21 день (через Суец) або до 30 днів (маршрут через ПАР) з декількома навантаженнями в різних портах, то по Транссибірській магістралі контейнер потрапляв в Китай за 9 днів і 4100 доларів. Туреччина провозить вантаж за 11 днів, встановлюючи тариф 4000 доларів. Україні поки що вдається провести вантаж за 13-14 днів і ціна перевезення наближається до 5.5 тисяч доларів», — повідомив консультант.
На думку експерта, Україна може підвищити швидкість проходження контейнерів і одночасно знизити вартість перевезення хоча б до турецьких 4000 доларів. Резерв полягає в способі перевезення контейнерних вантажів «Укрзалізницею»: поки що вона перевозить їх по морю не так на спеціально пристосованих для контейнерів контейнеровозах, а на залізничних поромах, вартість перевезення на яких в рази вище, ніж перевезення звичайного контейнера.
Додати коментар