Імпорт насіння в Україні зростає переважно за рахунок збільшення закупівель агрохолдингами
За січень-листопад 2019 року Україна імпортувала 32,5 тис. тонн насіння зернових та 42 тис. тонн насіння олійних культур на загальну суму $427,8 млн, що майже у 34 рази перевищує обсяги вітчизняного експорту насіннєвого матеріалу у $12,7 млн за відповідний період.
Про це повідомив завідувач відділу інвестиційного та матеріально-технічного забезпечення ННЦ «Інститут аграрної економіки» Олександр Захарчук.
За його словами, тенденція до збільшення імпорту насіннєвого матеріалу, яка спостерігається в Україні з 2015 року і зберігалася торік, є результатом різкого підвищення попиту через збільшення його споживання холдинговими компаніями та великими й середніми товаровиробниками.
При цьому слід взяти до уваги, що більшість іноземних насіннєвих компаній побудували свої заводи на території України та для локалізації власного виробництва і вже на території нашої держави здійснюють продаж насіння вітчизняним товаровиробникам, не завозячи його з-за кордону.
У 2019 році левову частку (90%) в імпорті до України насіння зернових культур склала кукурудза – 29,4 тис. тонн. Насіннєвої пшениці було імпортовано 1,9 тис. тонн.
В імпорті насіння олійних культур на соняшник припадає 70% – його поставки склали 29,6 тис. тонн. Насіння ріпаку закупили 9,1 тис. тонн – сої 1,1 тис. тонн.
У вартісному вимірі насіння соняшнику займає більше половини (53%) вітчизняного імпорту насіннєвого матеріалу, його закупили на $224,4 млн. Близько половини (41,2 %) цього насіннєвого матеріалу Україна закупила у США, понад чверть (26,7 %) – у Туреччини, дещо менші частки насіння соняшнику було завезено з Франції та Іспанії.
Понад чверть (27,6 %) від загальної суми закупівель насіннєвого матеріалу $118,1 млн була витрачена на придбання кукурудзи. Основними її постачальниками до України були Румунія (30,7 %), Угорщина (25,7 %), а також Франція (21,2 %).
Насіння сої загальною вартістю $2 млн імпортували з Канади, Австрії, Франції та Чехії. Ріпаку за одинадцять місяців 2019 року закупили на $37,1 млн в Німеччині (46,6 %), Франції (36,7%), Іспанії (9,7%) та Польщі (5,4%).
Додати коментар