Ціни на кукурудзу у Дунайських портах знизилися до 7200-8300 грн/т
Зупинка роботи зернового коридору не стала несподіваною для трейдерів, оскільки ще з 20 вересня росіяни різко скоротили кількість інспекцій, внаслідок чого біля Босфору утворилася черга з понад 170 суден, що прямують до чорноморських портів України для завантаження.
Про це повідомляють аналітики електронної зернової біржі GrainTrade.
Через затримку суден зернові термінали переповнилися, тому довелося зупинити приймання зерна, зокрема й кукурудзи, яка протягом останніх трьох місяців була основним товаром для перевалювання.
У припортовій зоні в очікуванні вивантаження накопичилося багато вагонів з кукурудзою, що створює дефіцит вагонів, як це було навесні, коли зерновози по 2-3 місяці простоювали в чергах в напрямку портів Румунії та Польщі.
Трейдери повертаються до налагоджених маршрутів експорту через порти Дунаю та західні кордони, оскільки попит з боку країн ЄС досить високий з огляду на значне скорочення власного врожаю.
Закупівельні ціни на кукурудзу в портах Чорного моря практично не декларуються, а з доставкою до портів Дунаю знизилися до 7200-8300 грн/т або 170-205 $/т, хоча доставка туди на 500-1000 грн/т дорожча, ніж до одеських портів. Як наслідок, ціни на базисах франко-елеватор чи франко-господарство також знизилися на 300-500 грн/т до 5500-6000 грн/т, хоча у західних регіонах їх підтримує попит з боку ЄС.
На тлі збільшення пропозицій ціни на поставки до кордону з Польщею, Угорщиною, Румунією та Словаччиною знизилися до 230-250 €/т, а на поставки в порти Румунії – до 270-275 €/т.
Березневі ф’ючерси на кукурудзу на біржі в Парижі за тиждень виросли на 3,7% до 344,5 €/т на тлі блокування експорту з України, яка є основним постачальником зернової до ЄС.
У 2022/23 МР станом на 26 жовтня ЄС збільшив у порівнянні з аналогічним періодом минулого року імпорт кукурудзи вдвічі – з 4,26 до 9,04 млн т, зокрема з Бразилії – з 2,7 до 5 млн т, України – з 0,96 до 3,4 млн т.
Нагадаємо, USDA покращило прогноз для експорту української кукурудзи.