Названо умови, без яких вихід на світовий ринок молока неможливий
Україна має всі шанси зайняти лідируючу позицію на світовому ринку молока, адже на тлі зростаючих ринків збуту та логістичних переваг має відносно низьку собівартість його виробництва, порівняно з іншими країнами. Втім, без обсягів молочної продукції, її якості та стабільності поставок вихід на експортні ринки неможливий.
Про це повідомляють в Асоціації виробників молока, посилаючись на результати аналітичних досліджень Міжнародної Фінансової Корпорації (IFC).
Так, аналізуючи молочні ферми України, їх управлінські та виробничі практики, IFC бачать значний потенціал у зниженні собівартості молока через збільшення врожайності кормових культур і скорочення собівартості їх вирощування.
«За мету потрібно поставити собівартість 20 центів / кг. Це – цілком реальний рівень для України, досягнувши якого, українські продукти одержать сталу конкурентну перевагу на глобальному ринку», – ідеться в повідомленні.
За словами керівниці консультаційних програм IFC в агробізнесі в Україні Анни Клименко, окремі молочні ферми та переробники в Україні демонструють доволі високу прибутковість, але цих поодиноких випадків замало для того, щоб Україна зайняла достойне місце на глобальному ринку.
Експортні ринки вимагають обсягів молочних продуктів, їх якості та стабільності поставок, чого можна досягти шляхом консолідації зусиль окремих гравців та створення вертикально-інтегрованої компанії.
Нагадаємо, у 2020 році на перероблення надійшло на 7,6% менше молока.