При експорті продукції українські ягідники обирають стабільність замість одномоментного прибутку, – експертка
При експорті ягід виробники можуть отримувати нижчу ціну, ніж всередині країни. Натомість вони можуть реалізовувати великі обсяги та отримувти контракти на наступний сезон, вважає Ліліана Дмитрієва, директор розсадника «Брусвяна», що в Житомирській області.
Про це повідомляє «АгроFM» .
«Це пояснюється тим, що український ринок ягоди досить хаотичний – залежно від кількості і якості продукції продавець може регулювати ціну на свій товар практично кожен день. Це не стосується до тих виробників, хто має вже укладені контракти з торговельними мережами», – зазначила Ліліана Дмітрієва.
Разом з тим вона зазначила, що багато компаній, які мають стабільний обсяг виробництва, на сьогодні працюють на майбутнє, вибираючи експортні ринки – навіть при більш низькій ціні на них, ніж на внутрішньому українському ринку.
«Перевага роботи на зовнішніх ринках полягає в можливості для виробника по реалізації всього обсягу наявної продукції з укладанням контрактів на наступний сезон. Таким чином, можна говорити про те, що багато українських виробників вибирають стабільність», – підкреслила експертка.
Вона також зазначила, що на ринку Сінгапуру вже існує бренд «Українська лохина». Але безпосередньо постачальниками ягоди в цю країну є компанії посередники – італійські або британські.
«Не зважаючи на те, що ягода проходить шлях з України в Голландію або Великобританію, а потім вже тільки потрапляє на полиці Сінгапуру, українська лохина конкурентоспроможна і популярна на даному ринку.
Сьогодні є ряд українських компаній, які працюють над здійсненням прямих поставок в країни Південно-Східної Азії та Близького Сходу. Я впевнена, що якщо українська ягода без тижневого шляху по Європі буде безпосередньо потрапляти на ринки азіатських і близькосхідних держав, то її популярність там лише збільшиться», – сказала Ліліана Дмитрієва.
При цьому вона підкреслила, що ягода обов’язково повинна бути високої якості.
«Це забезпечується своєчасним внесенням добрив і поливом саджанців. Також ягода повинна бути вчасно зібрана – при оптимальній кількості цукру, яке вона накопичує. Урожай після збирання охолоджується, упаковується і відправляється споживачеві – на всі ці процедури встановлений чіткий таймінг. Якщо його дотримуватися, то можна отримати максимальний результат від свого бізнесу», – підсумувала фахівчиня ринку.
Читайте також: Україна наростила імпорт овочів і фруктів