У вирощуванні лохини ягідні господарства не мають конкурентів серед населення
Ринку лохини в Україні не загрожує обвал ціни. На відміну від ринку суниці садової та малини, у виробників лохини відсутній головний конкурент – населення, яке вирощує великі обсяги ягоди і не рахує собівартості.
До того ж попит на українську лохину зростає швидше, ніж її виробництво, хоча площі під цією ягодою в країні останніми роками суттєво зросли.
На цьому наголосив керівник компанії «Українська ягода» Тарас Баштанник, пише «Інфо-Шувар».
Нині лохиною зацікавилось багато бізнесменів, зауважив експерт, але серед них дуже багато так званих ситуативних виробників, які інвестують у виробничі проекти без досконалого вивчення технологічних моментів, і це негативно впливає на якість ягоди.
На думку Тараса Баштанника, такі проекти приречені, тому що бізнес із вирощування лохини передбачає експорт, а експортувати неякісну лохину неможливо, продавати дорого на внутрішньому ринку теж буде складно.
«Питання маркетингу лохини потрібно вирішувати ще на етапі виникнення ідеї про інвестицію в ягідний проект, – підкреслив він. – Добре пропрацьований маркетинг нівелює одразу кілька серйозних проблем, притаманних ягідній галузі. Наприклад, для того щоб забезпечити себе робочими руками, треба платити працівникам стільки ж, скільки платять поляки, а для цього потрібно продавати лохину дорого, принаймні не дешевше, ніж ті ж самі поляки».
Також експерт зауважив, що сьогодні у виробництві лохини не існує альтернативи ручній праці. Механізовано збирати лохину можливо лише для переробки, така ягода відносно дешева. Дорого лохина продається на свіжому ринку, а таку ягоду в усьому світі збирають тільки руками.
Додати коментар