До жовтня АМКУ визначиться з відкриттям справи про підвищення цін на курятину
До початку жовтня Антимонопольний комітет України (АМКУ) представить результати дослідження про підвищення цін на ринку курячого м’яса і наявності ознак порушень і визначиться щодо відкриття справи.
«Метою нашого дослідження поки є аналіз обґрунтованості впливу зовнішніх факторів на зростання ціни на курятину для українських споживачів, ‒ повідомив глава АМКУ Юрій Терентьєв. ‒ Ми продовжуємо наше дослідження, і, якщо буде підтверджено наявність ознак порушення, зловживання монопольним становищем або антиконкурентних узгоджених дій, буде порушено відповідну справу».
Він уточнив, що це питання є пріоритетним для АМКУ, тому вони намитимуться з’ясувати протягом вересня ‒ на початку жовтня.
Дослідження ринку курячого м’яса відомство, за словами директора департаменту досліджень і розслідувань ринків виробничої сфери, фармацевтики та рітейлу АМКУ Ігоря Кустовського, розпочало 7 липня 2016 року.
«Минулого року ми почали це дослідження. Наразі ми маємо на ринку понад 20 виробників, серед них ‒ два найбільших: МХП і «Агромарс», ‒ зазначив він. ‒ Найбільший виробник МХП має частку понад 40% у виробництві курячого м’яса, таким чином, ринок має ознаки монопольного. Ми розглядаємо, чи є ознаки порушення, щоб розуміти, чи потрібно відкривати справу, чи ні».
Ігор Кустовський повідомив, що результати проміжного дослідження показали зв’язок зростання цін на ринку курячого м’яса з ринком свинини, де з початку року існують проблеми з придбанням для торгових мереж м’яса через АЧС.
Крім того, на ринок курячого м’яса впливає зростання цін на зернові культури, які займають суттєву частку в собівартості, а також збільшення експортних поставок.
«За перші п’ять місяців експорт збільшився на 54% порівняно з аналогічним періодом минулого року. Це суттєве збільшення, яке могло вплинути на пропозицію курячого м’яса і викликати подорожчання кінцевої продукції для споживачів», ‒ підкреслив директор департаменту.
Зростання собівартості м’яса птиці в МХП з початку року склав близько 20%, повідомила керівник відділу по роботі з інвесторами та ЗМІ «Миронівського хлібопродукту» Анастасія Соботюк.
«У 2016 році ціни практично не зростали. Потім, у 2017 році починається зростання цін. За І півріччя зростання цін склало близько 5%. З червня ми почали підвищувати ціни, і з початку року по кінець серпня ціни зросли на 17%», ‒ зазначила вона.
Додати коментар