Збут картоплі в Україні: споживач іде в супермаркет, ресторатори — на базар
У сезоні-2015/16 вітчизняні картоплярі фактично не мали експорту в країни СНД: ціна на внутрішньому ринку була вищою, ніж будь-де.
Хоча експортний напрям є бажаним для будь-якого господарства, незважаючи на високі вимоги до якості товару. Проте пропонована покупцем ціна зазвичай є вищою за ту, що встановилася на внутрішньому ринку, та й розраховується він валютою. Господарства не мають права на ведення експортно-імпортної діяльності. Всі ризики й оформлення документації беруть на себе фірми-посередники, пише журнал «Плантатор».
«Якби господарства могли експортувати 30% вирощеного врожаю, це був би ідеальний варіант і для них самих, і для держави. Адже Україна багато років поспіль демонструє перевиробництво картоплі», — вважає Катерина Кравцова, комерційний директор ТОВ «Овочева група», яку цитує видання.
Ставлення українців до картоплі як до соціального товару змінилося. Фактично покупці почали активно прораховувати логістику.
Функцію майданчиків з продажу картоплі у базарів перебрали супермаркети, особливо у форматі «Магазин біля домівки». Так, у сезоні-2015/16 продаж картоплі через мережі становив 2/3, лише 1/3 товару господарства та перекупники реалізовували на базарах.
Від співпраці з HoRеCa фахові господарства відмовлялися через дорожнечу логістики.
Цей сегмент покупця швидко підхопили оптові базари, які прогресують в налагодженні комунікацій із вибагливим споживачем — кафе, ресторанами, готелями. Для них створюють спеціальні майданчики, де можна придбати не лише 100-150 кг картоплі на тиждень, а й решту продуктів.
Додати коментар