Агромаркет

У І кварталі експорт зріс лише до країн ЄС

У І кварталі експорт зріс лише до країн ЄС

За даними Державної служби статистики України, оборот зовнішньої торгівлі агропродовольчою продукцією (групи 1-24 УКТЗЕД) за I квартал 2016 року становив 4,5 млрд дол. Це на 2,2% менше порівняно з січнем-березнем минулого року.

Про це повідомив заступник директора Національного наукового центру «Інститут аграрної економіки» з наукової роботи, д.е.н. Микола Пугачов.

За його словами, обсяги експорту сільгосппродукції за 3 місяці поточного року зменшилися проти показників 2015 року на 5,7% — до 3,5 млрд дол.

Основними ринками збуту залишаються три регіони — країни Азії, Африки та ЄС.

Позицію основного імпортера вітчизняного агропродукції утримують азійські країни, які за січень-березень 2016 року закупили українського продовольства на 1,4 млрд дол., зазначив експерт. Частка Азії за цей період склала 43,5% від загального експорту аграрної продукції.

Країни Європейського Союзу збільшили обсяги закупівель української сільгосппродукції з 1 млрд дол., у І кварталі 2015 року до 1,2 млрд дол. Як результат, частка ЄС у загальному експорті продукції АПК зросла з 28,8% у січні-березні минулого року до 35% за відповідний період 2016 року.

Обсяги експорту до країн Африки склали 0,4 млрд дол. (12,7% від загального експорту аграрної продукції), а до країн СНД — 0,2 млрд дол. (6,2%).

На відміну від попереднього року вартісні обсяги експорту зросли тільки до ЄС, тоді як за рештою напрямків відбулось його зниження. Найбільш відчутним — більш ніж на третину — було падіння вартості експорту до країн СНД, головним чином через триваючі торгові війни з Росією, зауважив науковець.

Перше місце у рейтингу найбільших імпортерів вітчизняної агропродукції утримує Китай, який очолив список за результатами 2015 року, потіснивши при цьому Індію на друге місце.

За І квартал 2016 року Китай закупив українського продовольства на 405 млн дол., а Індія — 314 млн дол. За ними слідують Іспанія (283 млн дол.), Єгипет (242 млн дол.), Нідерланди (210 млн дол.), Італія (163 млн дол.), Туреччина (118 млн дол.) та Іран (107 млн дол.). Сумарна частка цих країн в українському експорті перевищує 55%.

Натомість Російська Федерація не входить навіть у топ-20 основних імпортерів української агропродовольчої продукції.

Ключовими товарними позиціями українського експорту традиційно є кукурудза, пшениця, насіння сої, соняшникова олія та продукція харчової промисловості. Їх загальна вартісна частка перевищує 90% всього агропродовольчого експорту.

Серед названої продукції у січні-березні цього року збільшився лише експорт соняшникової олії. Обсяги її продажів на зарубіжних ринках перевищив показники І кварталу 2015 року на 100 млн дол.

Обсяги імпорту агропродовольчої продукції до України у січні-березні 2016 року збільшилися порівняно з відповідним періодом минулого року на 100 млн дол. — до 1,2 млн дол.

Не зважаючи на відсутність чітко вираженої структури в імпорті аграрної продукції традиційно домінують деякі товари. Це, зокрема, насіння олійних культур та кукурудзи, плоди — здебільшого цитрусові та банани — та горіхи, риба (в основному морожена) та ракоподібні, тютюнові вироби і різні харчові продукти. Їх сукупна вартісна частка в імпорті продовольства становить понад 55%, підсумував Микола Пугачов.

Agravery

Додати коментар

Такий e-mail вже зареєстровано. Скористуйтеся формою входу або введіть інший.

Ви вказали некоректні логін або пароль

Sorry that something went wrong, repeat again!