Демоогляд заводів «Джоскін» у Бельгії, листопад 2014 року
Компанія «Джоскін» з оптимізмом дивиться в майбутнє та планує зберегти тенденцію росту валового доходу на рівні 10% завдяки проведеній реорганізації виробництва.
Сьогодні важко знайти фермерське господарство чи аграрний холдинг, котрі не були б знайомі з бельгійською компанією «Джоскін» чи не мали б у своєму розпорядженні техніку її виробництва. Та навіть попри стабільну присутність на українському та світовому ринках цієї фірми та найкращі відгуки тих, хто працює із технікою від «Джоскін», краще один раз усе побачити на власні очі, ніж почути сто разів. Така нагода з’явилася у тих, хто 5–6 листопада відвідав у рамках святкування 30-річного ювілею компанії «Джоскін» безпосередньо один із заводів цієї фірми у м. Сумані (Бельгія).
Основною метою проведеного заходу була демонстрація еволюції компанії за останні 30 років й ознайомлення присутніх із тими успіхами, що були досягнуті в період розширення підприємства з 2011-го по 2014 рік.
Ювілей відзначився демонстрацією техніки виробництва компанії «Джоскін». Тут були представлені зразки для потреб тваринництва, рослинництва, ґрунтообробітку, крім того, поряд із найсучаснішими розробками та вдосконаленими одиницями модельного ряду можна було побачити модель першої бочки-гноєнакопичувача, що датована ще 1983 роком.
Новини від «Джоскін»
У 2014 році компанією «Джоскін» нарешті-таки було здійснено реорганізацію виробництва на заводі у м. Сумані на всіх рівнях, після 8 років очікування на отримання дозволу для проведення будівельних робіт. Суттєво було збільшено виробничу площу та завершено будівництво нових цехів. Крім того, оновлення торкнулися передпродажних консультацій, післяпродажного сервісу, розробки техніки, якості продукції та логістики.
Тепер техніку від «Джоскін» виробляють на додаткових виробничих майданчиках площею у 20 тис. м². Паралельно в Польщі (м. Тжичанка) було введено в експлуатацію додаткових 12 тис. м² виробничої площі.
Тепер промисловий комплекс в Тжичанці, включно із цехом оцинковки, має таку саму площу, як і завод у Сумані — 6,5 га. Реорганізація обох виробничих комплексів була покликана поліпшити виробничі процеси всередині кожного з них і на всіх ланках виробництва. Як пояснив власник компанії «Джоскін», Віктор Джоскін: «Свого часу своєю основною метою ми ставили збільшення валового доходу у 200 млн євро до 2017 року. Проте в якийсь момент ми свідомо відмовилися від досягнення цієї мети, вирішивши зосередити свою увагу виключно на удосконаленні наявного модельного ряду та на розробці нової техніки для потреб сільського господарства. Проаналізували реальний стан речей та інвестували у нові виробничі площі з багаточисленними новобудовами, у покращення сервісного обслуговування наших клієнтів».
Ближче до виробництва
На сьогодні виробництво компанії «Джоскін», як і раніше, зосереджено у двох країнах — Бельгії (м. Сумань) і Польщі (м. Тжичанка). Однак, якщо завод у м. Тжичанці орієнтований виключно на виробництво сільгосптехніки, то виробництво у м. Сумані представлено двома виробничими цехами, складом готової техніки, автоматизованим складом запасних частин. Примітно, що компанія свідомо ухвалила рішення щодо постійної наявності обсягу запасних частин, якого було б достатньо для одного року поставок своїм партнерам. Адже забезпечення запчастинами є базою післяпродажного сервісу, без якої ніякий сервіс неможливий. І на відміну від багатьох інших виробників цього сегмента, компанія «Джоскін» прагне зберегти цей ключовий елемент на своєму основному заводі у м. Сумані, щоб мати змогу оперативно забезпечувати ефективне обслуговування клієнтів по всьому світі.
Кожне з виробництв компанії «Джоскін» обладнано найсучаснішими високотехнологічними пристроями: наприклад, станки для лазерної різки труб, автоматичні складські системи, центри обробки та зварювальні роботи. Крім того, 5 років тому компанія придбала програму управління виробництвом САП, до якої безперервно додавалися та додаються нові інструменти з метою повної готовності до виробництва нової техніки, розширення модельного ряду й управління великим запасом комплектуючих, збільшення кількості заводів тощо.
Що в асортименті?
Щодо асортиментного ряду, то він уже протягом кількох останніх років є незмінним: машини для внесення органічних добрив, включно із цистернами для рідкої органіки, а також розкидачі гною, причепи для перевезення сільгосппродукції та для будівельних робіт, силосні, універсальні причепи, машини для перевезення тварин, техніка для догляду за пасовищами разом із косарками й аераторами. Дилерам важко показувати добрі результати, оскільки вони продають не лише техніку виробництва компанії «Джоскін», а й інші марки, і часто трактори, а виробники тракторів часто здійснюють тиск, щоб дилери концентрувалися на продаж саме тракторів, а не будь-якої іншої техніки. Крім того, компанія «Джоскін» представляє лише одну марку, а не кілька.
Цілі на майбутнє
Як зазначив Віктор Джоскін: «У той час, коли конкуренція на ринку росла паралельно з кризою, ми протягом останніх трьох років сконцентрували свої зусилля на удосконаленні наявних моделей техніки для сільського господарства, на розробці нової техніки, зокрема для перевезення продукції сільського господарства, унесення добрив, догляду за пасовищами. Крім того, ми налагодили тісний контакт і зворотний зв’язок із нашими партнерами. Зокрема, збільшили штат відділення технічного сервісу. У зв’язку із цим компанія «Джоскін», ураховуючи ринкову кон’юнктуру, запланувала середній щорічний приріст валового товарообороту на рівні 10%. Для реалізації заявленого щорічного зростання компанія «Джоскін» розраховує використовувати такі аргументи:
• ефективні виробничі ресурси;
• безперервне підвищення якості продукції;
• покращення технічної та комерційної підтримки;
• закінчений модельний ряд спеціалізованих машин;
• розвиток більш слабких ринків збуту;
• освоєння нових ринків збуту.
Із нагоди 30-річчя компанії «Джоскін» її керівництво запровадило нову політику надання знижок, ґрунтуючись на термінах поставки. Це має зробити продукти компанії більш привабливими щодо ціни. Така політика має на меті обмежити ефект високого сезонного попиту та низького міжсезоння й оптимально розподілити продукцію протягом року. Крім того, компанія дає 3 роки гарантії на власну продукцію й готова укладати контракти на повернення запасних частин із 10%-ю знижкою, якщо вони не були продані протягом 3 років.
Ринок збуту
Географія збуту продукції компанії «Джоскін» просто вражає — у понад 44 країни світу. Однак у той час, як зазначив Дідьє Джоскін, співвласник компанії та син пана Віктора Джоскіна: «Улаштуватися на нових ринках збуту простіше, якщо є упевненість у тому, що ти зможеш відповісти на потреби того чи іншого ринку. Попри суттєві транспорті витрати наша компанія має технічні переваги, щоб і далі впевнено завойовувати нові ринки, не забуваючи про ті, що є. У той же час ми продовжуємо роботу на основних наших ринках збуту: Німеччина, Данія, Канада, Іспанія, Хорватія, Австралія тощо».