Регулярні поромні перевезення між Україною та Грузією запрацюють нескоро

Для відновлення регулярних поромних перевезень між Україною та Грузією потрібно подолати певні бар’єри, зокрема, технічного характеру.
Про це у своєму блозі для АgroТimes розповіла провідний експерт Інституту економічних досліджень та політичних консультацій Ірина Коссе.
За її словами, було б непогано домовитись з усіма країнами-учасниками маршруту про єдиний тариф, наприклад, до Казахстану або до Узбекистану, спростити транзитні процедури та забезпечити швидке оформлення вантажів у портах.
«З нашого боку учасником переговорного процесу виступатиме «Укрзалізниця», тож вона домовлятиметься з залізничними операторами Грузії та інших країн, які також є державними компаніями. Тобто перемовини відбуватимуться на бізнес-рівні. Тож, на мою думку, тут більше перспектив і швидший процес прийняття рішень», – зауважила Ірина Коссе.
Фахівець акцентувала, що домовлятись доведеться не тільки про тарифи.
«Ураховуючи те, що Україна вийшла з загальної системи СНД (мова йде про ИВЦЖА – російський сайт, де перевіряють ремонти вагонів, – прим. авт), нам потрібно налагоджувати двосторонній обмін інформацією, або шукати якісь інші шляхи, щоб оператори в Грузії, Казахстані, Азербайджані та інших країнах могли перевірити, чи пройшли українські вагони ремонти. Але це питання має ще фактор безпеки та певний політичний аспект. Адже офіційний Тбілісі в останні роки обрав проросійський курс.
Тому попит на поромні перевезення є, як є і зацікавленість у розвитку такого логістичного ланцюжка. Щоправда, реалізація цього проєкту не буде швидкою, тож нам залишається з обережним оптимізмом спостерігати за цим процесом», – додала Ірина Коссе.
Нагадаємо, для відновлення регулярного поромного сполучення потрібно подолати певні бар’єри.