Точка зору

Глобальні виставки плодоовочевої індустрії переживають помітні трансформації

Володимир Гуржій
керівник компанії USPA Fruit

Fruit Logistica з огляду на кількість учасників і трафік по стендах цього року була, на мій погляд, значно менша за минулі роки, а я з 2010 року буваю там щорічно, а інші учасники висловилися, що вона була взагалі «мертвою». Один хол там взагалі був пустим – такого я ще не спостерігав, а це свідчить про те, що організатори не змогли зібрати необхідну кількість експонентів.

Я можу пояснити це тим, що дуже серйозно розвиваються конкуренти берлінського форуму – наприклад, мадридський Fruit Attraction, який росте, і, можливо, багато хто переключився на ту виставку. З іншого боку, на мій суб’єктивний погляд, у Fruit Logistica нині не дуже вдалий час проведення, адже північна півкуля у цей період закінчує продавати свої стоки, продукції залишається небагато.

Незважаючи на слабку активність Fruit Logistica, ми не просіли і відпрацювали продуктивно, адже за роки навчилися працювати на виставках: не сидіти і не чекати свого клієнта. Багато потенційних партнерів стоять зі своїми стендами. Втім, те що я побачив щодо активності на стенді України, м’яко кажучи, було нижче очікувань. Одночасно в мене – купа переговорів, записів і візитівок тільки тому, що я спланував виставку ще до її початку.

Щодо Gulfood, то у Дубаї я прожив певний час і багато кого там знаю, до того ж в Емірати ми постачаємо сім років. Розпізнаваність УСПА на цьому ринку важко переоцінити, і ця виставка для нас була більше іміджевою – для того, щоб показати, що ми тут присутні. Що ж до її масштабу, то вона була гіперактивною, я такої навіть не пам’ятаю, завантаженість була такою, що інколи скрізь косяки людей пройти до туалету. Та й останні роки вже важко було знаходити місця для нових експонентів – навіть ставили надувний шатер на вулиці. Через таку щільність Gulfood наступного року мігрує однією з своїх частин з World Trade Center до Expo City, тобто буде відбуватись одночасно на цих двох локаціях у Дубаї.

Така активність пов’язана з тим, що росте сам по собі Дубай як хаб, і зростає все, що навколо нього з соціально-економічної точки зору, тому сюди залюбки злітається дуже багато людей.

Так само і Іспанія стає важливим центром для виробників, постачальників і покупців фруктів і овочів, в тому числі і для нас. Наприклад, у міжнародних каналах продажів USPA найбільш впізнавані як один з постачальників яблук зі Східної Європи (Україна, Молдова, Сербія, Польща), але при інших рівних ми завжди обираємо Україну. Якщо б була можливість експортувати тільки з України, ми б це робили, але українських обсягів не вистачає для потреб наших клієнтів. Тому я завжди підштовхую нашого виробника – аби вони розвивали галузь садівництва, насаджували більше експортних сортів, тому що місце на світовому ринку є, хоча і дуже конкурентне, і Україна вже є впізнаваним оператором на ньому, хоча поки невеликим гравцем. Одночасно ми імпортуємо фрукти в Україну з Європи, Латинської Америки, Африки та інших регіонів світу наземним і морським транспортом фрукти та ягоди.