Верховна Рада спрощує законодавство щодо зберігання пального
18 червня 2024 року Верховна Рада України прийняла в другому читанні проєкт Закону №10346 «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального».
Про це повідомляє пресслужба Всеукраїнської аграрної ради (ВАР).
Зазначають, що в частині регулювання зберігання пального, законопроєкт було розроблено за активної участі експертів ВАР.
«Були суттєво спрощені умови, а також виправлено значні технічні прогалини діючої системи ліцензування зберігання пального для потреб власного споживання, яка є обов’язковою для аграріїв», – зауважують у Всеукраїнській аграрній раді.
Нагадують, що чинна система регулювання обігу пального містить низку вимог, які на практиці взагалі неможливо виконати. Це призводить до значних проблем у підприємств та необґрунтованих штрафних санкцій. Зокрема:
- В ліцензії необхідно вказувати обсяг та місцезнаходження всіх нестаціонарних ємностей місткістю більше 5 літрів (невеликі каністри, бочки, тощо). За невірно зазначене місце знаходження хоча б однієї ємності більше 5 літрів, або наявність незазначеної ємності передбачено анулювання ліцензії і штраф у розмірі 500 тис. грн;
- В ліцензії треба вказувати адресу зберігання пального, а це не завжди є можливим, адже у поля, де аграрії зберігають пальне, немає адреси. Неправильно вказана адреса веде до анулювання ліцензії і штрафу 500 тис. грн;
- У міжсезоння, аграрії змішують як зимове так і літнє дизельне пальне, що згідно вимог чинного законодавства є виробництвом пального без ліцензії – штраф більше 1 млн. грн;
- Заправлення техніки пальним за договорами підряду підпадає під визначення реалізації пального і веде до штрафу у розмірі 500 тис. грн;
«Завищений рівень штрафних санкцій за зберігання пального для власних потреб без ліцензії (500 тис грн за перше порушення) не є співрозмірним із ризиком, який створює таке зберігання пального», – вважають у ВАР.
Зміни в Проєкті Закону №10346 передбачають:
- Для абсолютної більшості аграрних підприємств, ліцензії на право зберігання пального для власних потреб будуть видаватися в автоматичному режимі за заявницьким принципом;
- Встановлюється диференціація вимог щодо вказання у заяві про видачу ліцензії місткості ємностей для зберігання пального та місця знаходження, залежно від їх типу:
- для стаціонарних резервуарів – місткість та місце знаходження кожного резервуару;
- для нестаціонарних ємностей місткістю понад 250 літрів кожна – їх загальну місткість;
- для інших нестаціонарних ємностей – тільки зазначення їх наявності або відсутності;
- Надається можливість вказувати кадастровий номер земельної ділянки, замість адреси місцезнаходження ємностей, що використовуються для зберігання пального;
- Не вважатиметься оптовою торгівлею пальним заправлення пальним за договорами підряду що відноситься до власного споживання відповідно до підпункту 14.1.212 Податкового кодексу України;
- На рівні закону закріплено, що змішування зимового та літнього дизельного пального не вважатиметься виробництвом пального;
- Суттєве зменшено рівень штрафних санкцій, які накладаються за зберігання пального для власних потреб без наявності ліцензії. Замість поточних 500 тисяч гривень встановлюється диференційований розмір: за перше порушення – 4 мінімальні заробітні плати (32 тис. грн в 2024 році); друге – 8 (64 тис. грн); третє і більше – 85 (680 тис. грн).
Читайте також: ЄБРР прокредитує будівництво заводу з виробництва біопалива