Тривалий період критично низьких ставок може призвести до деградації потенціалу Дунайського кластеру, - думка
Після стрімкого «розігріву» ринку в Дунайських портах відбулось не менш стрімке «охолодження». З огляду на величезну пропозицію флоту та відсутність вантажів, ставки фрахту впали у 2-2,5 рази порівняно з 2023 роком і в деяких випадках є нижче довоєнного рівня.
Про це йдеться у зверненні Асоціації портів України «Укрпорт» до прем’єр-міністра України Дениса Шмигаля.
В Асоціації наголошують, що найбільшого удару зазнав ринок річкових перевезень. Суднохідні компанії вимушені працювати з від’ємною рентабельністю заради збереження частки ринку.
Усвідомлюючи загострення проблеми європейські країни дунайського регіону підтримують власного річкового перевізника через довгострокові контракти з фіксованими ставками.
В уряді України неодноразово наголошувалось на важливості розвитку дунайської логістики. Дунайські порти і дунайський флот є не лише альтернативою портам Великої Одеси. Це найбільш доступний напрям доставки української продукції на європейські ринки.
«Втім, тривалий період критично низьких ставок може призвести до деградації потенціалу Дунайського кластеру. Більша частина флоту буде виведена у відстій, втрачені дефіцитні кадри, заморожені стивідорні проекти.
У випадку, якщо Україні знадобиться знову перенаправити експортний потік на альтернативний напрямок, відновити логістичні потужності буде складно.
Тож, питання підтримки українського Придунав’я сьогодні актуально як ніколи», – зазначають в Асоціації.
В Асоціації портів України «Укрпорт» закликають уряд ініціювати обговорення питання підтримки Дунайського логістичного комплексу із залученням представників стивідорного сектору, суднохідних компаній, ПАТ «Укрзалізниця», експортерів, Українського Союзу промисловців та підприємців, Української зернової асоціації та інших.
Раніше ми писали, що Дунай програє в маржинальності глибоководним портам Одеси.