Елеватор

Українські дунайські порти можуть удвічі збільшити обсяги перевалки зерна

Українські дунайські порти можуть удвічі збільшити обсяги перевалки зерна

Українські дунайські порти можуть удвічі збільшити обсяги перевалки українського зерна на експорт – з 2 млн тонн (обсяг перевалки в травні 2023 року) до 4 млн тонн.

Про це повідомляє пресслужба УЗА за результатами зустрічі, організованій керівником групи Транспортних мереж Генерального Директорату мобільності та транспорту Єврокомісії Аланом Бароном, представників України, Румунії, Молдови та інших країн ЄС, зокрема міністрів транспорту та керівників залізничних компаній.

Президент Української зернової асоціації Микола Горбачьов презентував на зустрічі пропозицію щодо організації якірної стоянки – рейдової перевалки в територіальних водах Румунії. Організація такого роду перевалки з барж із зерном на великі судна типу Panamax дозволить значно збільшити пропускну здатність Дунайського шляху для експорту українського зерна. За попередніми оцінками дунайські порти України можуть вдвічі збільшити експорт зерна завдяки цьому рішенню.  Також в рамках зустрічі попередньо обговорили можливість розведення заходу та виходу з українських дунайських портів – баржі заходитимуть під завантаження через українське гирло Бистре, а виходитимуть в Чорне море через румунський Сулінський канал. Також обговорено можливість використання більших суден, які могли б проходити Сулінським каналом, зокрема було протестовано рух судна дедвейтом 24 000 тон.

Президент УЗА наголосив на перевагах такого рішення:

швидке збільшення обсягів експорту

відсутність обмежень на розмір суден та їх осадку

відсутність черг на швартування

формування партій зерна для перевалки одразу із кількох дунайських портів.

Окрім того, румунська сторона одночасно збільшить для себе доходи від портових зборів та розвантажить безпосередньо свої порти, оскільки зерновози не будуть потребувати причалу.

Також в рамках зустрічі Дунайського кластеру генеральний директор Залізниці Молдови Олег Тофілат заявив, що молдовська сторона готова знизити тарифи для транзиту українського зерна її територією до рівня української залізниці. Це саме те, що пропонувала УЗА для налагодження та збільшення транзиту молдовською залізницею українського зерна, зокрема до українського порту Рені. Таке рішення також дозволить розвиватися і молдовському порту в Джурджулештах.

Нагадаємо, за останній рік Дунай перетворився на другий за значенням коридор для експорту українського врожаю.