Овочі-Ягоди-Сад

Садівники мають шукати нові канали збуту та фінансування, – експертка

Садівники мають шукати нові канали збуту та фінансування, – експертка

У нових реаліях воєнного стану садівникам не треба боятись пробувати щось нове, вважає Марія Лакеєва, експертка плодоовочевого ринку України. Мова не стільки про виробництво, скільки про диверсифікацію каналів збуту, і можливу доробку та переробку.

Про це вона розповіла в коментарі журналу «Садівництво по-українськи».  

«Споживчий ринок зараз дуже змінився, і на це впливає багато факторів – від фінансової спроможності споживача, до падіння споживацької спроможності. І наразі найбільш мобільні у прийнятті рішень невеличкі господарства які і потрапили у найбільш скрутну ситуацію щодо оборотних коштів», – зазначила Марія Лакеєва.

За словами експертки, садівникам треба відслідковувати грантові можливості не тільки від держави, а й від приватного сектору та іноземних донорів. Як показує практика деяких господарств, участь у таких програмах може стати непоганим трампліном для подальшого розвитку.

Так, наприклад, компанія Органік Експерт (Київська область), що вирощує овочі та готується закласти ягідник, за минуле півріччя отримала відразу три гранти. Крім державного ще від об’єднання «Органічна ініціатива» та Фонду майбутнього для сільського господарства спільно з проектом «Німецько-українська співпраця у галузі органічного сільського господарства».

Нагадаємо, 31 січня у Львові відбудеться щорічний масштабний професійний форум для садівників «Інтенсивний сад», який проводить журнал «Садівництво по-українськи». Ознайомитися з програмою заходу та зареєструватися для участі у можна на сайті форуму «Інтенсивний сад».