Агромаркет

Майже 1100 іноземних компаній згорнули роботу на росіському ринку

Майже 1100 іноземних компаній згорнули роботу на росіському ринку

1091 компанія вже згорнула роботу на російському ринку. Ще 464 – скоротили поточні операції та призупинили нові інвестиції і 672 – продовжують діяльність у Росії.

Про це повідомляє пресслужба Київської школи економіки.

Компанії, які оголосили про повний вихід з росії, мали $32,6 млрд річного доходу та $18,3 млрд капіталу; компанії, які призупинили свою діяльність на російському ринку, мали річний дохід у розмірі $70,6 млрд і $37,8 млрд капіталу. ТОП-70 компаній – найбільших платників податків – сплачували $20,2 млрд податків на рік.

У той час, як західні компанії масово залишають росію, компанії з Азії неохоче йдуть з російського ринку.

Єдина країна з дещо вищими темпами виходу – Японія. Серед тих, хто зупинив свою діяльність в росії, – автомобільні та електронні компанії. Автомобільні бренди, яким довелося припинити виробництво в Росії: Nissan, Toyota, Mitsubishi Komatsu, Mazda, Isuzu і Bridgestone Tyres. Та лише декілька японських компаній повністю пішли з ринку – для більшості призупинення діяльності є тимчасовим.

В той же час Китай та Індія прагнуть отримати вигоду від ситуації. Китайські та індійські компанії переважно лишаються в росії. Крім того, ці країни у кілька разів збільшили імпорт нафти та газу танкерами з росії. Для росії, Азія і, зокрема, Китай може стати джерелом заміни товарів західних компаній. Особливо це стосується машинобудування та електроніки. Хоча є повідомлення, що деякі китайські компанії мовчки згортають свою діяльність в Росії, зокрема, Lenovo і Xiaomi.

Кілька корейських компаній також призупинили діяльність. Hyundai призупинила виробництво в росії, а Samsung і LG Electronics призупинили доставку продукції в рф. Однак це, скоріше, винятки. Російські проєкти зі зрідженого природного газу значною мірою залежать від кораблів з Кореї. Korea Shipbuilding & Offshore Engineering, Samsung Heavy Industries і Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering є трьома провідними суднобудівниками Південної Кореї. Вони мають контракти з російськими організаціями на суму близько $6,5 млрд.

Нагадаємо, PÖTTINGER більше не постачатиме техніку на ринок оккупанта. Також ми писали, що Daimler Truck припиняє співпрацю з російським виробником КамАЗ.