Великі молокопереробні заводи довго продавали свою продукцію в мінус
Тривалий час молокопереробні заводи демпінгували, аби добитися місця на полицях торговельних мереж.
Про це заявив співвласник компанії «Мілкіленд» Анатолій Юркевич під час онлайн-зустрічі виробників та переробників молока, повідомили в Асоціації виробників молока (АВМ).
«Ми зіткнулись із тим, що у відповідь на наші запити торговельні мережі не піднімають ціни, тому що наші колеги – постачальники молочної продукції у ці ж мережі – відмовляються піднімати ціни», – зазначив Анатолій Юркевич.
На тлі підвищення вартості енергоносіїв та витрат виробництва загалом це було дивно, додав він. «Це некоректна поведінка», – вважає співвласник «Мілкіленда».
Наслідком загравання та невиваженої політики співпраці з ритейлом для всієї молочної переробки є необхідність нести додаткові витрати, адже цінник готової продукції не відповідає її собівартості. Це визнав голова наглядової ради групи компаній «Молочний альянс» Сергій Вовченко.
«У листопаді на кожній пляшці молока Яготинський маслозавод «доплачував» 6 копійок торговельним мережам, на пачці масла – 5,13 грн, на пачці сметани – 1,26 грн, – зазначив він. – А Пирятинський сирзавод на кожній 180-грамовій паці сиру – 2,36 грн. Тобто це – наші збитки».
Як повідомлялося, напередодні Нового року від деяких молокопереробників прозвучали пропозиції виробникам знизити ціни на молоко-сировину на 10%. Це викликало обурення фермерів. За результатами згадуваної зустрічі, переробникам молока рекомендували відкликати протоколи зниження цін на сировину.
Нагадаємо, за 11 місяців 2021 року виробництво молока в Україні скоротилося на 5,8%.