Щоб «побачити гроші» від мікрогріну, треба продавати дуже багато
Попри низькі початкові інвестиції у вирощування мікрогріну та високу маржу, порівняно із овочівництвом відкритого або закритого ґрунту, суттєва виручка можлива лише при дуже великих обсягах продажів, що проблематично через високу конкуренцію.
Про це в колонці на AgroTimes написала Анастасія Кладова, співвласниця сімейного фермерського господарства «Супергерой», що в Бородянському районі на Київщині.
«Серед іншого ми також займаємося мікрогріном. Чому? Сезон відкритого ґрунту рано чи пізно закінчується, а потреба в здоровій різноманітній їжі у наших клієнтів актуальна завжди», – зазначила вона.
За досвідом «Супергероя», стартові інвестиції в початок вирощування мікрогріну мінімальні порівняно з інвестиціями у відкритий ґрунт або теплиці, маржа – доволі висока, але обсяги споживання малі.
«Щоб «побачити гроші», потрібно ну дуууже багато продавати, а це складно, бо ж конкуренція колосальна. Основна помилка тих, хто запускає подібні міські ферми – нерозуміння цього. У нашому випадку це просто додаткова опція», – зауважила фермерка.
Ферма «Супергерой» працює четвертий рік, пропонує асортимент із 40–60 позицій протягом року: суниці садові, лохина, малина, аспарагус, різні види зелені, салатів, шпинат, помідори, огірки, мікрогрін тощо.
Вирощують тільки органічну продукцію кращих світових сортів, використовують упаковку, що переробляється, електромобілі для доставок.
Читайте також: Названі найприбуткованіші нішеві напрямки сільського господарства