Які шляхи розвитку креветкових ферм в Україні

Український креветковий бізнес має унікальні шанси на тлі глобального зростання попиту на морепродукти та скорочення вилову в дикій природі.
Про це в своїй колонці на Аgrotimes пише директор ТОВ «Українська креветка» Олексій Слепньов.
По-перше, внутрішній ринок демонструє стабільне зростання: українці поступово відмовляються від дешевої замороженої продукції сумнівної якості на користь свіжої, локальної й безпечної креветки, наголошує він.
По-друге, креветкові ферми можуть розширити асортимент за рахунок переробки: виготовлення паст, консервів, кулінарних напівфабрикатів тощо. Це дозволяє не тільки підвищити прибутковість, а й вийти у сегмент преміальної продукції.
«Ще одним перспективним напрямом є агротуризм на базі креветкових ферм, ‒ зазначає Олексій Слепньов. ‒ Це можуть бути екскурсії, дегустації, навчальні майстер-класи та інтерактивні формати, орієнтовані на екологічну освіту та популяризацію локального виробництва. У деяких регіонах такі ферми вже функціонують як мініцентри гастрономічного туризму, що відкриває нові можливості для розвитку сільських громад».
Окремо експерт наголошує на соціальній складовій.
«У багатьох проєктах у сфері аквакультури беруть участь ветерани війни, люди з інвалідністю, переселенці. Створення нових робочих місць у сільській місцевості сприяє зміцненню локальної економіки й інтеграції вразливих груп населення у сучасний ринок праці. Такі ініціативи активно підтримуються через державні та міжнародні програми», ‒ зауважує Олексій Слепньов.
Також додатковий поштовх розвитку галузі забезпечують інструменти державної політики: мікрогранти до 250 тис. грн, пільгові кредити, навчальні ініціативи від бізнес-інкубаторів, спеціалізовані виставки, конференції й конкурси для стартапів у сфері біотехнологій.
Як повідомлялося, креветкові ферми орієнтовані насамперед на установки замкнутого водопостачання.