Тваринництво

Український молочний індекс у жовтні рекордно зріс за останні чотири роки

Український молочний індекс у жовтні рекордно зріс за останні чотири роки

Український молочний індекс (УМІ) в жовтні 2016 року показав рекордне зростання за останні чотири роки. Лише за один місяць його зростання склало 20,4%.

Про це написав на своїй Фейсбук-сторінці економіст інвестиційного центру ФАО Андрій Ярмак.

Це відбулося за рахунок зростання закупівельних цін на молоко на фоні зниження вартості кормового раціону. Востаннє так швидко УМІ зростав у вересні 2013 року.

До того ж завдяки такому різкому зростанню, УМІ вперше з травня поточного року перевищив показник попереднього року відразу на 8,6%, зазначив Андрій Ярмак.

Водночас він був на 25% нижчим, ніж у середньому за жовтень 2011-2015 років. «Тому поки що говорити про те, що виробництво молока стало дуже прибутковим для виробників не доводиться», ‒ наголосив експерт.

У цілому за поточний рік кумулятивний показник УМІ був в середньому лише на 5% вищим, ніж у попередньому, але майже на третину нижчим, ніж у 2014 році. Також він був на 24% нижчим за середній показник січня-жовтня 2012-2015 років.

«Отже прибутковість виробництва молока в професійних господарствах й надалі лишається однією з найнижчих за всю історію молочного бізнесу, лише незначно перевищуючи показники попереднього, дуже невдалого для цього сектору сезону», ‒ резюмував Анрій Ярмак.

Наступного місяця варто очікувати стабілізації УМІ, оскільки подальше нарощування цін на сире молоко зробить його переробку не надто привабливою, зауважив він. Хоча гарний попит на світовому ринку на сухе молоко та масло на фоні поступового зростання цін можуть дещо підтримати ціни всередині країни.

Довідка

УМІ показує умовну прибутковість виробництва молока через співвідношення закупівельних цін на якісне молоко до вартості кормового раціону професійних молочних господарств.
 
AgroTimes

Додати коментар

Такий e-mail вже зареєстровано. Скористуйтеся формою входу або введіть інший.

Ви вказали некоректні логін або пароль

Sorry that something went wrong, repeat again!