Експорт молочної продукції за 11 місяців зріс на 50%
Не зважаючи на сезонне скорочення експортних продажів, поставки молочних продуктів у 2022 році залишаються найвищими за останні роки.
Про це повідомляє аналітик Асоціації виробників молока Яна Лінецька.
Український молочний ринок нині напряму залежить від світових тенденцій. Щоправда, у липні-вересні експорт підтримала конкурента ціна вітчизняної молочної продукції на європейському ринку, який наразі для неї є основним торговельним майданчиком.
Так, за оціночними даними, у листопаді молокопереробні заводи експортували молочної продукції на загальну вартість $23,92 млн, що на 6% менше, ніж у жовтні та на 47,3% більше, ніж у листопаді 2021 року.
За 11 місяців на зовнішні ринки вдалося поставити на 50% більше української молочної продукції, ніж за аналогічний період минулого року – на $235,8 млн.
Саме цей факт стримував падіння цін на молоко під час війни. Ба більше, цей період став стимулом для багатьох молокопереробних заводів працювати на європейському ринку та підтверджувати якість своєї продукції отримуючи єврономери.
Суттєвою підтримкою в налагодженні експорту української молочної продукції до ЄС стало тимчасове скасування Радою ЄС мит і зборів до 5 червня 2023 року.
В Асоціації виробників молока наголошують, що за енергетичного тероризму росії та вражаючих втрат аграрної галузі, є потреба продовжити спрощені умови торгівлі щонайменше на 5-10 років.
Як повідомлялося, світові ціни на молочні продукти падають п’ятий місяць поспіль.