Експорт молочної продукції в 2022 році зріс на 39%
У 2022 році, попри війну та блокування морських портів, Україна експортувала молочної продукції на $344,6 млн, що на 39% більше, ніж у 2021 році.
Про це повідомила аналітик Асоціації виробників молока Яна Лінецька.
Такого результату досягнуто завдяки кільком чинникам:
– сприяння європейської спільноти у лібералізації торгівлі між Україною та ЄС;
– високі світові ціни на молочні продукти впродовж перших трьох кварталів року;
– конкурентоздатність української молочної продукції на європейському ринку у літньо-осінній період. Винятком став IV квартал, коли ціни на молочні продукти у світі почали опускатися, а разом із ними – обсяги відвантажень.
Основними експортними категоріями (в грошовому еквіваленті) були сухе молоко (26% у загальній структурі), вершкове масло (24%) та казеїн (21%). А основним ринком збуту – Європа – через логістичні переваги, високі ціни, а також скасування митного регулювання.
«Експерти прогнозують, що 2023 рік для світової молочної спільноти буде нелегким», – зауважила Яна Лінецька.
Як повідомлялося, за рік молочна продукція в Польщі подорожчала в середньому на 30%.