«Дообра ферма» націлена оптимізувати виробництво

«Дообра ферма» (Київська область) у майбутньому не планує значно збільшувати стадо кіз. Нині її мета ‒ оптимізувати виробництво.
Про це в інтерв’ю журналу The Ukrainian Farmer розповів власник компанії «Дообра ферма» Тарас Ложенко.
«Це може бути встановлення сонячних батарей, підвищення надоїв, удосконалення асортименту через моніторинг ринку, ‒ зазначив він. ‒ Збільшити втричі стадо можна за два роки, але водночас треба втричі збільшити виробництво, збут, оптимізувати ціну. А для цього доведеться ухвалювати компромісні рішення щодо якості продукції. Ми ж цього не хочемо. Тобто наш ріст стримує ринок якісної продукції. Попри доволі високі ціни, люди купують наші сири, бо вони якісні».
Нині в асортименті ферми ‒ козине молоко, йогурти з козиного й коров’ячого молока, масло, кисломолочний сир із коров’ячого молока, грузинські сири, напівтверді та тверді сири.
«Ми концентруємося на витриманих сирах ‒ таких дуже мало в Україні, ‒ зауважив Тарас Ложенко. ‒ Виробництв, які постійно мають в асортименті річний сир, немає. Є кілька підприємств, у яких він є періодично. До війни у нас був і дворічний сир. Ми збираємо світовий досвід і адаптуємо його до вимог українського споживача. Наприклад, традиційно солоні грузинські сири чечил, сулугуні робимо несолоними».
«Дообра ферма» робить акцент на просвітництві.
«Ми не просто виробляємо сир, ми хочемо пояснити його цінність, розповісти про традиції сироваріння. Тому зробили музей сиру, проводимо екскурсії, ‒ розповів Тарас Ложенко. ‒ На відміну від великих заводів, перед якими стоїть завдання нагодувати країну, наша місія ‒ зберегти здоров’я людей. Ми варимо сир для людей, які цінують своє здоров’я та цікавляться тим, що вони їдять».