Бджолярів закликали створювати кластери для виходу на закордонні ринки
У короткостроковій перспективі Україна має експортувати мед не як сировинну продукцію, а як готовий та якісний продукт під брендом «made in Ukraine».
Про це заявила заступник міністра аграрної політики та продовольства України з питань євроінтеграції Ольга Трофімцева.
Галузь бджільництва сьогодні є однією з найдинамічніших в аграрному секторі, підкреслила вона. За останні 10 років експорт меду збільшився у сім разів.
«Я особисто називаю мед нашим експортним шлягером, – сказала Ольга Трофімцева. – За І півріччя 2017 року наші бджолярі вже експортували майже 30 тис. тонн своєї продукції. Причому нашими основними покупцями є країни з високою купівельною спроможністю споживачів – Європи та США. Але я закликаю виробників меду для закріплення свого успіху на внутрішньому та зовнішніх ринках об’єднуватися в кооперативи чи регіональні кластери».
За словами Ольги Трофімцевої, левова частка виробництва меду в Україні припадає на малих виробників. Об’єднання в кооперативи дозволять бджолярам ефективніше лобіювати свої інтереси перед експортерами, державою та зарубіжними партнерами. Регіональні кластери бджолярів сприятимуть налагодженню цивілізованих каналів збуту продукції, співпраці українських виробників меду з торговельними мережами.
Заступник міністра також додала, що Мінагрополітики ініціює внесення змін до законодавства, в тому числі до Закону «Про бджільництво» і закликає бджолярів та аграріїв до тісної співпраці в рамках робочої групи з бджільництва при міністерстві.
Додати коментар