Техніка

Як оптимізувати маршрути для промислової пасіки

Як оптимізувати маршрути для промислової пасіки

Економіка логістики на промисловій пасіці повністю залежить від якості опрацювання маршрутів. А маршрути неможливо визначити без розуміння всіх точок, які вони мають з’єднувати.

Про це в своїй колонці на Аgrotimes пише спеціаліст із логістики бджіл компанії «Pasika21» Олександр Синьоок.

«Якщо пасіка не має сталого набору майданчиків для розміщення бджіл на весь сезон медозбору, слід заздалегідь подбати про їх пошук, ‒ радить він. ‒ При цьому важливо не лише обрати місця поряд із медоносами, а й перевірити та підготувати під’їзні шляхи. Необхідно оцінити прохідність дороги й наявність просвіту між деревами».

Знаючи локації, можна оптимізувати маршрут і спланувати час руху, зважаючи на стан доріг і можливі воєнні обмеження. На цьому ж етапі можна розрахувати витрати пального, а згодом порівняти заплановане з фактичним споживанням.

Ще одне важливе питання для комерційних пасік із найманим персоналом ‒ інструктаж працівників, наголошує Олександр Синьоок.

«Кожен повинен знати свої обов’язки, правила техніки безпеки й дії у разі непередбачуваних ситуацій. Аптечка також має бути напоготові», ‒ зазначає він.

Бджіл перевозять виключно вночі, і кожна хвилина ‒ на вагу золота. Потрібно максимально пришвидшити процеси завантаження та розвантаження, усунути все, що не приносить користі.

«Наприклад, ми відмовилися від бортів на вантажівках і причепах. Їх відкривання й закривання займало 30-40 хвилин. Практика показала, що вони не потрібні: ми заощадили час і спростили процес, не поступившись при цьому безпекою», ‒ ділиться досвідом Олександр Синьоок.

Транспортування вуликів із відкритими льотками економить час на відкривання й закривання льотків, однак потребує часу на накривання вуликів захисною сіткою та її зняття, зауважує він.

«Ми не підтримуємо такого транспортування, ‒ зазначає експерт. ‒ До того ж зростають ризики втрати бджіл за непередбачуваних ситуацій, коли до світанку не встигають розвантажити пасіку».