Техніка

Укртрансбезпека відзвітувала про результати реалізації проєкту Weight in-motion

У вересні спливає перший рік від запуску проєкту Weight in-motion – зважування вантажного автотранспорту в русі.

Про це повідомляє прес-служба Укртрансбезпеки.

З появою на основних автошляхах автоматизованих станцій контролю габаритно-вагових норм вантажного транспорту відзначають такі зміни:

  • Розірвано корупційний ланцюг, що поєднував тих, хто зважує й тих, хто за хабарі хотів їздити із перевантаженням по 60-80 т.
  • Там, де працюють WIM-станції водіям більше не потрібно стояти в кілометрових чергах, щоб заїхати на ваги.
  • Зникли перевізники, які нахабно об’їжджали чергу на стаціонарні пункти габаритно-вагового контролю.
  • Рух автодорогами став безпечнішим.
  • У 2022 році державний бюджет отримав 53,8 млн грн від сплати штрафів за порушення габаритно-вагових норм.
  • Після завершення тестового режиму роботи WIM-станцій у вересні 2021 року, кількість порушень габаритно-вагових норм впала на 95%, а в серпні 2022 року стала у 5,5 разів менша, ніж була в січні.

«Зараз, на наших очах формується цивілізований ринок автоперевезень, який дотримується норм та правил. І це головна мета – зберегти дорожню інфраструктуру від передчасного руйнування перевантаженим транспортом. За оцінками експертів, до 2030 року це дозволить інвестувати в національні потужності до $40 млрд завдяки економії на необхідності щорічного відновлення автомобільних доріг», – відзначають у публікації.

У 2022 році планували запустити понад 100 станцій WIM. Після 24 лютого, 3 станції було пошкоджено в ході бойових дій, 14 перебувають в зоні бойових дій, 6 – на тимчасово окупованій території, будівництво 18 комплексів було зупинено через направлення раніше виділених коштів на проєкти оборони країни.

У травні перезапустили 14 станцій, у серпні їх працювало вже 35. За прогнозом, цього місяця запустять ще 5 станцій, а в жовтні має працювати 49 WIM.

«У перспективі, з розвитком мережі станцій Weight in-motion, буде повністю ліквідовано незручні та корупційно токсичні стаціонарні пункти ГВК. Зараз працюємо над тим, щоб штрафи, зафіксовані WIM-станціями, можна було сплачувати через додаток «ДІЯ»», – додають у повідомленні.

Раніше ми повідомляли, Укртрансбезпека створила чат-бот для оперативного реагування на порушення.