Виробництво цибулі стримують низька товарність та фрагментованість пропозиції

Сьогодні розвиток ринку цибулі стримують інфраструктурні та ринкові проблеми, зокрема розпорошеність пропозиції та низька товарність.
Про цей та інші гальма цибулевого сектору у своїй статті для журналу «Плантатор» пише Вікторія Рудь, кандидатка економічних наук, старша наукова співробітниця Інституту овочівництва і баштанництва НААН.
«Більшість продукції виробляється дрібними господарствами, що ускладнює формування оптових партій та вихід на експорт, – зазначає вона. – Оскільки цибуля псується швидко, важливою перевагою України є географічна близькість до ринку ЄС. Це забезпечує коротший час транспортування, пов’язаний з логістикою. Водночас порівняно з ЄС, в Україні значно нижчий рівень механізації процесів, особливо на збиранні цибулі».
Другим фактором, стримуючим розвиток виробництва цибулі Рудь називає відсутність професійного брендингу та сертифікації. Наприклад, сьогодні існує брак сертифікатів EuroGap, невідповідність вимогам супермаркетів ЄС.
Читайте також: Овочівники Центру і Заходу збирають учетверо менший врожай цибулі порівняно з Півднем