Вирощування спаржі в Україні стримує дорога імпортна розсада
За оцінками експертів, на сьогодні українці вирощують спаржу приблизно на 70-80 га, на частку комерційних проектів припадає 30-36 га. За останні п’ять років площі під спаржею в Україні потроїлися, повідомляє «Шувар».
Клімат України дозволяє вирощувати цю культуру практично на всій території. За підрахунками галузевих експертів, у 2016 році Україна зібрала близько 120-150 тонн спаржі.
Але закладка комерційного проекту ‒ досить дороге задоволення з відносно великим періодом окупності. Вартість розсади на 1 га спаржі складає близько $8 тис., а перший промисловий урожай із комерційної плантації можна зібрати лише на третій рік. Це дуже стримує розвиток виробництва спаржі в країні.
«Великою проблемою у розвитку даного напрямку в Україні є відсутність якісної розсади спаржі вітчизняного виробництва. Практично всі комерційні проекти спаржі використовують дуже дорогу імпортну розсаду. Сьогодні таке задоволення собі можуть дозволити поодинокі фермери України», ‒ розповідає директор компанії «АгроАналіз» Вадим Дудка.
На його думку, реальні перспективи зростання промислового виробництва спаржі будуть можливі у разі відкриття іноземними виробниками розсади розплідників в Україні.
Спаржа має один із найвищих експортних потенціалів в плодоовочевому бізнесі України. Вирощування і збирання спаржі пов’язане з використанням ручної праці, яка у нас помітно дешевше, ніж у ЄС.
«ЄС є одним з найбільш зручних і перспективних ринків збуту для української спаржі. Цей регіон вже багато років залишається нетто-імпортером спаржі: при стабільних темпах зростання внутрішнього виробництва ЄС щороку додатково закуповує на зовнішньому ринку близько 50 тис. тонн цієї продукції, ‒ розповідає Тетяна Гетьман, експерт плодоовочевого ринку Східної Європи. ‒ Це в 400 разів більше, ніж загальний урожай спаржі в Україні! При цьому споживання імпортної спаржі в ЄС щорічно збільшується на 10-15%, а експорт не перевищує 2 тис. тонн».
За словами комерційного директора компанії «Агро-Фокус» Антона Остромецького, експорт спаржі може бути економічно обґрунтованим тільки у разі, якщо разовий обсяг поставки ‒ не менше 2 тонн.
«У межах України системно продавати спаржу дуже важко. Слід пам’ятати, що це дуже делікатний товар, який «вмирає» на необладнаній вітрині супермаркету за дві доби, ‒ пояснює Антон Остромецький. ‒ Наразі тільки дві мережі в Україні мають відповідне обладнання».
Ще одним каменем спотикання є специфіка споживання спаржі. Експерти запевняють, що багато українців мають дуже віддалене уявлення про цей продукт і зовсім не вміють його використовувати.
Додати коментар