У світі росте попит на заморожену картоплю фрі

У світі стрімко зростає торгівля замороженою картопляною продукцією. Обсяги експорту зросли з $7,7 млрд у 2019 році до $13,2 млрд у 2024-му.
Про це повідомляє Rabobank.
У звіті зазначається, що популярність замороженої картоплі фрі стала головним драйвером зростання переробки. Вартість експорту зросла завдяки як підвищенню попиту, так і зростанню цін, оскільки витрати на вирощування й переробку картоплі у світі істотно піднялися.
За останні 5 років головним імпортером картопляної продукції були Сполучені Штати Америки. Також імпорт зріс у Великій Британії, Мексиці, Саудівській Аравії, Німеччині та Іспанії. Водночас великі ринки, як-от Китай та Індія, перейшли від статусу імпортерів до експортерів, розширивши власні переробні потужності.
«Ми очікуємо, що в найближчі роки країни, що розвиваються, продовжать збільшувати частку у світовому виробництві та переробці картоплі завдяки зростанню попиту й конкурентоспроможності», – зазначають аналітики Rabobank.
У Північній Америці та Європі виробники вже мають високі середні врожаї, але подальше їх підвищення стає дедалі складнішим. Додатковими проблемами для фермерів є кліматичні екстреми та жорсткі регуляції у сфері захисту рослин. Зокрема, це заважає Нідерландам збільшувати експорт насіннєвої картоплі, який нині становить близько половини світових поставок.
Читайте також: Китай витісняє США та Канаду з ринку картоплі фрі в Азії