Шлях українського часнику на експорт: спочатку ЄС, потім ‒ арабські країни та США
Україна входить до десятки виробників часнику у світі, але при цьому знаходиться на 60-му місці у рейтингу світових експортерів. Внутрішній ринок наразі відчуває недостачу вітчизняної продукції, тому розвиток експорту часнику потребуватиме наповнення українського ринку, після чого виробники будуть розглядати можливості збільшення поставок в першу чергу до ЄС.
Про це повідомив директор Ради з питань експорту продовольства (UFEB) Богдан Шаповал під час Другого форуму часниководів UkrUp.
«Протягом наступних п’яти років українські виробники можуть орієнтуватися на ринок ЄС, а саме на Німеччину, Велику Британію, Францію, Нідерланди», ‒ підкреслив він.
Перспективність цього напряму обумовлена логістичною доступністю та обізнаністю потенційних контрагентів про Україну, яка останнім часом починає асоціююватися з екологічністю виробництва. Крім того, український часник буде більш якісним, ніж дешевий китайський продукт, та не таким дорогим, як іспанський.
Орієнтовно через вісім років після виходу на ринок ЄС українські виробники зможуть розглянути арабські країни та США. «Почати масово торгувати з цими країнами буде можливо, коли вони побачать, що ви працюєте на ринках Європейського Союзу. Тобто ЄС має бути таким собі трампліном», ‒ зауважив директор UFEB.
Наступний етап, за його словами, ‒ Індонезія, Малайзія і Бразилія, куди необхідно буде виходити з дорогим нішевим продуктом, щоб зменшити конкуренцію з боку високоякісного іспанського часнику та недорогого китайського.
Минулого року українські виробники збільшили експорт часнику у 2,3 рази в натуральному вираженні (до 195,1 тонн з 83,2 тонн у 2015 році) і в 3,2 рази ‒ в грошовому вираженні (до $286,1 тис. з $88,3 тис.). Основними споживачами українського часнику у 2016 році були Білорусь, Латвія, Канада і Литва.
Додати коментар