Овочі-Ягоди-Сад

Садівничі господарства на тендерах торговельних мереж «топлять» одне одного

Садівничі господарства на тендерах торговельних мереж «топлять» одне одного

Мережі супермаркетів фактично стають монополістами на ринку збуту фруктово-овочевої продукції – на численних тендерах господарства просто «топлять»  одне одного.

Такою думкою у своїй статті для журналу «Садівництво по-українськи» поділилася Еріка Шапочка, співзасновниця сільськогосподарського обслуговуючого кооперативу «Дари Берегівщини» (Закарпатська область).

«Кожний виробник хоче продати, і тендер йде на зниження ціни, а мережі цим користуються, та й домовитись з ними неможливо, – пояснила вона. – У Львові в одній з великих мереж на рампі минулого року була ціна 3-4 грн/кг. Це упакований доставлений до місця продукт! Ціна для виробника просто нереальна – ми дорожче продавали яблуко на сік».

За словами Шапочки, свого часу їхній кооператив працював напряму майже з усіма мережами супермаркетів, але в останні часи це стає проблематично – особливо з великими.

«Зазвичай великі мережі починають враховувати інтереси українських виробників лише коли є дефіцит яблука, а коли продукції багато – «викручують руки», – розповіла засновниця кооперативу. – Тому зараз ми більше співпрацюємо з локальними мережами – тут і транспортне плече менше, і домовитись з ними легше, і вони зацікавлені, аби продукція була найсвіжіша, тобто щоб від місця вирощування до точки реалізації було недалеко».

Читайте також: Україна випередила конкурентів за якістю експортних яблук