Пізня тунельна ягода в Україні досі має суттєві обмеження збуту
Плануючи бізнес на ягоді у тунелі в Україні, треба враховувати, що у дуже ранній чи пізній сезон, коли йде преміальна продукція, вона має досить суттєві обмеження по збуту.
Про це у статті для журналу «Плантатор» розповідає Тарас Баштанник, голова Української плодоовочевої асоціації.
«Це місцевий нюанс: в Україні ще не розвинена культура споживання позасезонних ягід, наприклад, суниці садової в жовтні, – пояснює він. – Народ її поїв в червні, а в липні – уже кавуни, виноград і все. На ягоди попит суттєво падає, і це падіння помножується на високу ціну. Одна справа – суниця садова по 120 грн/кг, інша – по 320 грн/кг».
Враховуючи низьку купівельну спроможність українських споживачів, збут таких ягід значно падає, додає експерт. Взимку може бути попит на малину по 500-1000 грн/кг, але це скоріш поодинокі кейси, зауважує Тарас Баштанник.
Тож, якщо говорити про розвиток всієї галузі, резюмує голова асоціації, треба адекватно оцінювати обсяги внутрішнього ринку – вони не такі вже і великі у масштабах Європи, особливо, якщо планувати закладання масштабних плантації закритого ґрунту – від 3-5 га.
Читайте також: Окупність проєкту малини у тунелі на практиці – не менше 4-5 сезонів, – експерт