Овочі-Ягоди-Сад

Франція відновлює ринок органічних овочів та фруктів

Франція відновлює ринок органічних овочів та фруктів

Попит на органічні овочі та фрукти у Франції почав зростати після кількох важких років скорочення. Причиною стало зниження інфляції з 10,5% у 2023 році до 1,5% у 2024-му.

Про це повідомляє Fruitnet із посиланням на віцепрезидента Interbio Occitanie Еммануеля Айхнера.

За даними Kantar Worldpanel, обсяг продажів органічних фруктів у Франції у 2024 році знизився на 1,4%, а овочів – зріс на 0,2%. Але порівняно з середнім показником 2021–2023 років, обсяги все ще падають: мінус 9,5% по фруктах і 10,5% по овочах. Частка органіки в загальному обсязі продажів залишилася стабільною – 6,7% у натуральному вираженні й 7,9% у грошовому.

Айхнер пояснив, що покупці змінили поведінку через високі ціни, а супермаркети відповіли на це скороченням органічного асортименту на 8,7% у першій половині 2024 року. Це призвело до втрати частини клієнтів. Натомість спеціалізовані магазини й прямі продажі виросли – споживачі шукають ширший вибір.

Після падіння охоплення з 84,2% у 2020 році до 77,4% у 2023-му, у 2024 році показник знову зріс – до 77,9%.

Водночас частина виробників, зокрема кооператив Cofruit d’Oc, відмовляється від органіки через проблеми з прибутковістю.

Агентство Agence Bio у лютому запустило кампанію «C’est Bio La France!» для популяризації органіки як частини французької гастрокультури. Уряд хоче збільшити частку органічних земель з 10% до 18% до 2027 року (програма Ambition Bio 2027).

Айхнер наголошує, що французьким споживачам бракує інформації про реальне органічне виробництво. Через велику кількість альтернативних знаків на кшталт «Нуль залишків пестицидів» виникає плутанина.

Читайте також: Фермер збудує на Одещині тепличний комплекс на 8 га