Фермери-органіки згуртувалися у постачанні овочів до супермаркетів
Фермери-органіки з півночі та півдня України об’єдналися у постачанні продукції в мережу супермаркетів. Це дозволило уникнути форс мажорів та збільшити терміни постачання того чи іншого продукту та зробити цікавіші пропозиції для торгівлі.
Про це в журналі «Садівництво по-українськи» розповіла Юлія Ворощук, засновниця ТОВ «Органік Експерт» та торговельної марки «Осьо. Органічні овочі з поля».
Якщо у стосунках фермера з мережею супермаркетів склався форс мажор (продукція замерзла, засохла, пропала тощо) у виробника завжди має бути план Б, зазначила фермерка.
«Планом Б можуть стати, наприклад, спільні постачання, коли виробник об’єднується з тими, у кого є така ж продукція, – уточнила вона. – Можливо, у партнера є більші, ніж у тебе, можливості вирощувати цукіні, тому що грунт у нього більш підходить, а у тебе краще виходить цукрова кукурудза, а у когось помідор чи огірок».
Ворощук наводить власний приклад: невеликий «Органік Експерт» гуртується з більшою компанією «Дунайський Аграрій» щодо роботи з супермаркетами. За рік до поставок вони домовляються, хто які сорти вирощує, як і у який період вони один одного підстраховують.
«Дунайський аграрій» працює на півдні країни, ми – на півночі, і у нас зовсім різні терміни, і це дозволяє нам розтягнути терміни постачання якогось одного продукту або робити сукупні партії», – пояснила Ворощук.
План Б, заснований на партнерстві, має і свої окремі переваги, підкреслила засновниця «Осьо». Сьогодні згуртованість допомагає вижити, до того ж, цікавіше доставляти і кавуни, і цукрову кукурудзу, і спаржеву квасолю одним махом, ніж усі нарізно.
Читайте також: Без грошей йти до мереж фермеру не варто, – фермерка