Овочі - Ягоди - Сад
Головне:
Точка зору

Як виробники ягід потрапили в Об'єднані Арабські Емірати

Олексій Прокопчик
менеджер з реалізації BigBerryCoop
Поділитись:

Ідея створення ягiдного кооператива «BigBerryCoop» виникла у грудні минулого року. Об’єднання трьох ягідних виробників: ФГ «Грасс Авеню», СВК «Ягідки» та ФГ «Беррі Хілс» у кооператив загальною площею 250 га дозволило нам з більшими об’ємами вийти на міжнародний ринок.

Усі ми любимо лохину та вирощуємо її, а чітке розуміння того, що разом ми здатні на більше, стало тим мотивуючим і консолідуючим фактором, який сприяв кооперації. Гуртом ми освоїли об’ємні продажі у міжнародних мережах, які не могли собі дозволити поодинці.

Проєкт ITC “Готовність до торгівлі” відкрив доступ до нових ринків

Так, продукція, об’єднана брендом кооперативу BigBerryCoop, у цьому році була представлена у найбільшій роздрібній мережі Об’єднаних Арабських Еміратів – Carrefour. З партнерами з ОАЕ ми познайомилися під час виставки Fruit Logistica 2020 у Берліні, на колективному стенді українських виробників, куди потрапили за підтримки Проєкту International Trade Centre «Східне партнерство: Готовність до Торгівлі – Ініціатива EU4Business». У співпраці з Асоціацією «Ягідництво України» Проєкт опікувався організацією роботи стенду.

Проєкт ITC “Готовність до Торгівлі” запроваджений в Україні за фінансової підтримки ЄС з метою допомоги малим і середнім виробникам та переробникам ягідної продукції шляхом підвищення їх конкурентоспроможності, інтеграції у глобальні ланцюжки доданої вартості, а також відкриття доступу до нових ринків з фокусом на ринки країн ЄС.

Зокрема, підтримка ITC нашої участі у міжнародних виставках Fruit Logistica 2019 та 2020 та Biofach 2020 дозволила нам розширити експортну базу байєрів та презентувати себе на європейському ринку свіжої та органічної ягоди. Карантин, звичайно, вніс свої складнощі у встановлені бізнес-відносини, однак загалом нічого не змінилося. Ми також вдячні Проєкту за організацію безкоштовних корисних тренінгів та всебічне сприяння в підготовці до презентації своєї продукції під час заходів у якості експонента.

Усі учасники нашого кооперативу сертифіковані за вимогами стандарту GLOBALG.A.P., СВК «Ягідки» та ФГ «Грасс Авеню» – GLOBAL GRASP, а сертифікат Organic Standard є лише у підприємства СВК «Ягідки». Цього було цілком достатньо для того, щоб потрапити на ринок ОАЕ.

Найважливіше у постачанні – це, звичайно, забезпечити холодовий ланцюг. Так, зібрана у полі ягода доставляється у рефрижераторі на сортувальну лінію, де температура становить +2 С. Потім вона запаковується у термочохли. Враховуючи особливості клімату ОАЕ та недосконалість українського транспортного ринку, найскладнішим завданням було довезти ягоду цілою та неушкодженою за низьких температур. І нам це вдалося з першої спроби. За один день ми доставили нашу лохину з України в ОАЕ літаком.

Перевірено: ягода долітає у чудовому стані завдяки підтриманню постійної температури на рівні 2-2,5 С, навіть незважаючи на проміжний етап з перевантаженням продукції у Стамбулі у зовсім інший літак. Дотримання усіх температурних норм засвідчують ті дані, що ми отримуємо з термологерів, які їдуть разом з ягодою, запакованою у палету з термочохлом.

Паралельно з ОАЕ, під кооперативною торговою маркою, ми ввійшли у більшість роздрібних мереж України – Сільпо, Метро, Мегамаркет, WineTime. Крім цього, існує ряд спеціалізованих магазинів, які займаються реалізацією нашої продукції.

Початок сезону дозрівання 2020 було відстрочено на два тижні, до 2-3 липня. Пізні весняні заморозки, буревії з градом суттєво зменшили урожай. В Івано-Франківській області, де розташоване господарство ФГ “Беррі Хілс”, погодні умови аж ніяк не можна назвати сприятливими для дозрівання ягід лохини – 10 тижнів дощів суттєво ускладнили збір якісної продукції. Після Fruit Logistica 2020 у нас були деякі домовленості з партнерами з Нідерландів, однак через усі ці обставини, коли в Нідерландах була висока ціна на ягоду, наш сезон ще не розпочався, а коли в нас з’явився об’єм, здатний зацікавити тамтешнього покупця, ціна була відверто низькою.

Водночас на Київщині та Житомирщині, де розташовані насадження двох інших учасників кооперативу, погода під час збору врожаю була сприятливою і все йшло майже за планом.

Кооперація надає нові можливості

Величезною перевагою кооперації є масштабування – від колективних закупівель засобів захисту рослин, мінеральних та органічних добрив, матеріалів, необхідних для збору продукції, до колективних відвантажень ягоди. Крім того, клієнтам цікавіше працювати з виробниками, які можуть запропонувати широкий асортимент сортів.

Загалом сортовий склад насаджень у членів кооперативу є схожим. Його основу складають: Дюк, Елліот, Блюкроп. Проте, підприємство ФГ «Грасс Авеню» має ширший набір сортів лохини, адже задля задоволення вимог споживачів до ягоди потрібно враховувати строки дозрівання врожаю, рівень Brix у ягодах, вміст цукрів, щільність м’якоті та інші товарно-споживчі характеристики.

Вимоги до учасників кооперативу висуваються жорсткі, але водночас прості та зрозумілі: обов’язкова наявність сертифікатів GLOBAL G.A.P. і Organic Standard (за умови постачання органічної продукції) та прозорість в усьому (позапланові перевірки GLOBAL G.A.P. та Organic Standard ніхто не відміняв). Якщо потенційні нові члени кооперативу готові до прозорого ведення бухгалтерії та відповідають іншим вимогам, ласкаво запрошуємо приєднатися. Збільшення кількості учасників відкриває можливість виходу на нові ринки з більш вигідними умовами як по ціні, так і по відвантаженню продукції.

Прогнозовані об’єми продукції ми плануємо у лютому-березні (за 3-4 місяці до початку збору врожаю). До того ж у план реалізації можуть вноситися незначні корективи з додаванням нових контрактів, але не таких великих, які вже було обіцяно нашим сталим партнерам. Щодо планування на наступний рік, то воно розпочалося одразу після закриття поточного сезону.

ЧИТАЙТЕ БІЛЬШЕ