Як не возити на ринок повітря та не псувати товар
Напевно, не кожний садівник розуміє, що означає повністю загрузити яблуками вантажівку і везти в неї половину вітру, через те, що неправильно вибрана тара.
Поділюся власним досвідом. У своєму господарстві ми заготовляємо спеціальну дерев’яну тару для зберігання за євростандартом. Це всім відомі пластикові ящики – один більше, другий менше. До речі їх використовують не лише в Європі, я бачив їх також у Каліфорнії.
Зараз, коли ми привозимо яблука до Києва, на гуртовий ринок, всі торговці дуже цікавляться, тому що аналогів в Україні чомусь немає.
Як ми до цього дійшли. У нас є два мікроавтобуси Mercedes на 3 т та 1,5 т. Я поставив чисто для експерименту цей пластиковий ящик євростандарту більшого розміру в автівку, і побачив, що між ним і закритими дверима залишаються лише міліметри. За цим прикладом ми й зробили власну тару. Для ящиків ми купуємо сосновий ліс і робимо тару на стрічковій пилорамі й станках. Ріжемо рейку, заготовляємо трикутники і так далі.
Аналогічно й у складському приміщенні та у контейнерах вони розміщаються раціонально, не залишаючи зайвого місця. Ми підкорегували євростандарт на декілька міліметрів, і фактично виграли за рахунок форми кубатуру: коли ставимо один ящик на другий, фактично за обсягом в середині розміщується третій.
У кожен такий ящик входить 16 кг яблук. Головне, точно вирахувати розмір, щоб у тарі не було зайвих плодів, — щоб вони не чавились і не втрачали зовнішнього вигляду.
Не можна возити такий товар у «бананках» (звичайних картонних ящиках), як робить більшість. Професіонали, звичайно, замовляють гофрокартон. Але багато хто просто паперовими ящиками забиває мікроавтобус аж під стелю. Додайте наші дороги… В результаті, гарні на завантаженні яблука, магазин приїдуть зіпсованими.
У нашу тару, що поклав — те і привіз. Те, що доставили в «бананках», через деякий час уже нічого не коштує, а наші плоди — до кінця реалізації в одну ціну. У торгових установах із нашими яблуками проблем немає. Здавалось би дрібниця, а приємно.