Вдалий підхід в обслуговуванні сільгосптехніки
Наша техніка ще працює в полі, на збиранні кукурудзи, тому чимало агрегатів поки не дефектували й не ремонтували. Та оскільки господарство невелике, то про всі проблеми, що стосуються технопарку, ми зазвичай знаємо й самі. Наприклад, наступного року нам потрібно оновити шини на тракторах і комбайні, що буде досить значним, але необхідним капіталовкладенням. Також плануємо замінити форсунки на обприскувачі для зменшення норми виливу.
До сервісних служб звертаємося дуже рідко, закриваємо всі питання власними силами. Техніку маємо здебільшого вітчизняну. Відтак, у нас не виникає проблем із питанням вибору оригінальних запчастин чи замінників, просто намагаємося обирати якісний товар. Більшість деталей до вітчизняної техніки виготовляють в Україні. І вони досить приємної якості.
А от мастило купуємо виключно німецького виробника. Використовуємо його в обслуговуванні всієї техніки, починаючи від звичайного трактора МТЗ, закінчуючи комбайном. На цьому ніколи не економимо. Є такий вислів: «Мастило – головна деталь двигуна». Я із ним повністю згоден. Якість мастила безпосередньо впливає на довговічність роботи двигунів. Для пневматичних сівалок, у конструкції яких є високошвидкісні турбіни, потрібне мастило, стійке до дуже високих температур. Якщо ж взяти звичайне, воно не витримає тієї температури й підшипники вийдуть з ладу. Коли ми заливаємо мастило німецьких брендів, то бачимо, що все працює належним чином. Не шкодуємо його кількості в обслуговуванні техніки, адже чим більше мастила, тим менше іржі, тим довговічніший метал і тим більше надії на те, що все працюватиме як слід. Що стосується машинно-тракторного парку, то деякі господарства використовують відпрацьовані мастила. Ми такого не робимо й досі не замінили жодного мастилового насоса на своїй техніці.
Фільтри беремо здебільшого американського виробництва й протягом всього терміну експлуатації вони є ефективними. Якщо фільтр погано працює або він забився, то стружка, що утворюватиметься в гідравлічній системі, може пошкоджувати циліндри або розподільники. А їх ремонт коштує набагато дорожче, ніж придбання якісного імпортного фільтра.
Разом із тим у мене немає переконання, що «українське» = погане. Ба більше, я для себе кілька років тому відкрив для себе Харківський підшипниковий завод. Проконсультувався там із менеджером, котрий порадив недорогі підшипники для проблемних вузлів на комбайні. І вони чудово працюють вже третій сезон, ні один не вилетів, немає навіть жодного люфта. Так, ми дізнались, що в Україні виготовляють підшипники високої якості, що стало приємною несподіванкою. Якщо я дізнаюсь про гарні вітчизняні фільтри, то ми не проти їх купувати. Але наразі я такою інформацією не володію.
У наших планах – підвищити якість виконання операцій завдяки оновленню технопарку. Почати хотілося б з якісної підготовки посівного ложа, для чого потрібен гарний компактор. Потім будемо думати над придбанням нової сівалки, скоріш за все імпортної. Також розглядаємо купівлю власного агродрона. Планів досить багато – потрібні і ангар, і сушарка. Але поки все під питанням. Адже невідомо, як довго ще триватиме війна, як працювати із зерновою групою, наскільки ми будемо ефективні в цих умовах. 2022-ий аграрний рік був важким, а 2023-ий, думаю, буде ще важчим. Сьогодні рентабельність агровиробництва дорівнює нулю. Наразі наше завдання – придбати насіння, добрива й посіяти, але що буде далі – ніхто не знає. Та головне – просто вижити, вистояти, а вже після нашої Перемоги будуватимемо більш далекоглядні плани.