Треба розвивати культуру споживання річкової риби
В Україні немає культури споживання річкової риби. До того ж люди не вміють, не хочуть патрати рибу, особливо у квартирах, отже, не купують її.
Ми вирощуємо дзеркального коропа, щоб луски на ньому було мінімум. Це вже полегшує розроблення.
Але треба дивитися ширше. Нинішні 20-30-річні українці – покоління фастфуду. У них є потреба у здоровому харчуванні, але вони не готові витрачати час на приготування страв. Тому варто боротися за цей сегмент ринку і дати продукт, який можна розпакувати, поставити у духовку, з’їсти з того одноразового посуду й викинути, не миючи нічого.
Якщо б кожна родина, яка живе в радіусі 15 км від нашого рибгоспу, на рік споживала 5 кг коропа, я був би щасливим, бо ми б продавали вирощену рибу прямо на місці.
Але все ж таки прогрес уже відчувається. Коли ми п’ять років тому починали аквакультурний бізнес, місцеві мешканці не купували взагалі риби, а наразі – 10 тонн. Вони навчилися робити консерви, коптити тощо. До прикладу, з товстолоба, який заважує 3 кг і обійдеться дешевше 200 грн, можна приготувати кілька страв на родину.
Також ми працюємо з ресторанами, санаторіями, аби вони активніше включали до меню коропа, тим самим прищеплюючи людям культуру споживання річкової риби. Тим паче, що мова йде не про заморожену, а свіжу місцеву рибу.
Глобально ми б хотіли розвиватися у напряму вирощування форелі – щоб розширити асортимент. Та для цього вже треба будуватися окремо на приватній землі, а зараз наш рибгосп орендує греблі у Фонду держмайна.