Точка зору

Сучасний споживач постійно підвищує вимоги до якості, чистоти й зовнішнього вигляду курячого яйця

Людмила Любенко
директор філії «Баришівська „ПНВК „Інтербізнес”»

 

Протягом останнього часу виробництво курячого яйця в Україні постійно збільшується. Нині галузь працює стабільно з розвитком на перспективу, з прийнятними цінами для споживача на внутрішньому ринку. 

 

Стабільно нарощується експорт вітчизняного яйця. Торік на зовнішні ринки українські виробники відправили близько 100 тис. тонн курячого яйця, наростивши експортні поставки на понад 20%. Великою мірою географія збуту мало змінилася: як і раніше, найбільше український виробник курячого яйця поставляє свою продукцію в Арабські Емірати, Іран, Ірак. Невеликі партії відправляють у Європу. Всього експортується 25% виробленого в Україні курячого яйця. 

 

Наша компанія сьогодні також активно реалізує вироблену продукцію на зовнішні ринки. Наполегливо працюємо з уже підписаними контрактами, а також виходимо на нові експортні ринки. Дуже привабливим для птахівників сьогодні є китайський ринок. І хоча перші партії українського курячого яйця туди вже відправлено, й отримано позитивні відгуки від китайських партнерів, масових поставок поки що немає. 

 

Нещодавно на нашому підприємстві було проведено експеримент з виробництва органічного яйця, завдяки якому було отримано дуже позитивні результати. Але на 2019 рік ми запланували зосередитися на виробництві промислового яйця й змінити сегменти реалізації — збільшити відсоток поставок продукції в маркети та на експорт. 

 

Щодо вимог клієнтів до виробників курячого яйця, то вони постійно підвищуються. Відповідність нормам ДСТУ нашого яйця — це основний критерій нашої роботи, але останнім часом клієнт висуває все більше вимог до зовнішнього вигляду яйця та його якості. Наприклад, якщо раніше допускалося до 1/8 забруднення на яйці від стрічки, то сьогодні клієнт хоче бачити ідеальне яйце. Відповідно, виробникам доводиться експериментувати, а саме впроваджувати в технології процесів і у вирощування птиці нові інноваційні методи, щоб досягти бажаного результату й відповідати всім вимогам клієнта. 

 

Також у покупця курячого яйця зросли вимоги до смакових якостей, а вони напряму залежать від раціону годівлі птиці та якості води, яку вона споживає. 

 

Якщо говорити про забарвлення курячого яйця, то ринок хоче бачити два види яйця — біле і коричневе. Тому підприємство укомплектовано на сьогодні 50% птиці білого кросу та 50% птиці коричневого кросу. Деякі країни-імпортери надають перевагу тільки білому яйцю, інші, навпаки, коричневому. Дубаї, Саудівська Аравія, Грузія надають перевагу білому яйцю, а Іран, Ірак — коричневому.  

 

Тож глобально робота птахогосподарств в Україні сьогодні більшою мірою зосереджена на вдосконаленні технологічних процесів, покращенні якості та розширенні ринків збуту виробленої продукції.