Щоби бізнес був успішним, стосунки з партнерами слід будувати чесно
Щоби бізнес був успішним, стосунки з партнерами слід будувати чесно, поважати їх, особливо якщо працювати доводиться у такій небезпечній сфері, яку в народі називають «яди»
Трапляється, що на ринку складається ситуація, яка ніби сама підштовхує підприємця: «Бери, лови, здобувай!». Звісно, у ній можна поводитися як мисливець у джунглях. Але ліпше, якщо компанія чи підприємець замість полювати, спробують бути корисними для суспільства. Пояснення просте: уполювати здобич можна раз чи двічі, той же, хто прагне отримувати прибутки тривалий час, має вести чесний, виважений бізнес.
Шкоду крутійства легко проілюструвати на прикладі пестицидів і рослинництва. Якщо постачальник обмане свого клієнта, наприклад, запевнивши його, що певний препарат безпечний для бджіл, і той, повіривши, цей засіб застосує та знищить бджіл в окрузі, брехня відразу буде видима, і клієнт удруге вже не прийде. Звісно, ланцюжки брехні бувають і довшими, але чи корисні вони?
Історія японської корпорації Sumitomo налічує понад 400 років. Її засновник Масатомо Сумітомо не лише почав бізнес із видобутку й продажу мідної руди, а й склав систему правил, яких мали дотримуватися усі працівники компанії, так звані «Принципи Засновника». Вони у «Сумітомо» діють й донині.
Ці правила загалом дуже прості, і їх можна застосовувати не лише до бізнесу, а і як загальнолюдські. Це — працювати чесно, працювати щиро, дотримуватись усіх правил, законів та етичних норм. Одним із головних критеріїв діяльності компанії є сприяння розвитку суспільства. Наша японська материнська компанія цих принципів дотримується, їх зобов’язані дотримуватися й решта компаній, що входять до групи Sumitomo Corporation.
Може, задекларовані вище принципи трохи консервативні, незвичні та не завжди зрозумілі для сьогоднішнього, реалістичного й почасти цинічного світу, але підтвердженням їхньої дієвості є усі великі японські компанії — «Сумітомо», «Міцубісі» й інші, які їх дотримуються і внесені до переліку найуспішніших світових та справді ведуть міжнародний бізнес. Загалом ці правила не існують самі по собі — вони тісно переплетені з культурою країни, у якій їх створено. Японці дотримуються усіх законів і правил, це їхнє кредо. Кожний японець дуже поважає свою державу і уряд, і держава йому платить тим же. І ця взаємоповага й дотримання правил приводять до того, що Японія є однією з найрозвиненіших економік світу.
І от саме за успішність, яка всюди асоціюється зі стабільністю та надійністю, японські компанії та бренди у світі й цінують.
Чи ефективні ці принципи в Україні? Так. ТОВ «Самміт-Агро Юкрейн» як складова «Сумітомо Корпорейшн», яка, своєю чергою, є складовою Sumitomo Group, в Україні почувається цілком непогано. Передусім ми своєю стабільністю приваблюємо хороший персонал — людей, які у нас працюють. Це професіонали, і коли вони ідуть до кінцевого споживача — клієнта, аграрія й розповідають йому про препарати та їх властивості, їм довіряють. Завдяки цьому компанія ось уже 21 рік демонструє успішність та стабільне зростання. Ми щороку розширюємо штат — у компанії працює усе більше й більше людей, яких ми ретельно підбираємо не лише з огляду на їх професіоналізм, а й враховуючи моральні та людські якості. Коло наших постійних клієнтів теж поступово росте — попри не найдешевші ціни препаратів, аграрії їх цінують за високу японську якість.
Консервативні правила не заважають нам бути інноваційними. Винайдення хімічних засобів захисту у світі минуло свій розквіт, синтез нових молекул уповільнився. Раніше їх щороку відкривали 10–20, тепер 2–3, і якщо якась компанія щось винаходить — це вже велике щастя. На фоні цього у нас щороку з’являються нові препарати, ми дуже активно розвиваємо напрям біологічного захисту, а також пропонуємо інтеграцію біологічних та хімічних препаратів. Ми пропонуємо нове, більш безпечне, і більш продуктивне. Тобто консерватизм — це не страх нового. Це дотримання системи правил, які допомагають працювати й знаходити нове у складних умовах.
Ми прийшли сюди надовго і обрали для себе високу місію: працюючи з небезпечними продуктами, які в народі називають отрутами, навчити людей ними користуватися — так, щоб перетворити їх на ліки. Без системності, чесності й поваги до партнерів ця місія нездійсненна.