Точка зору

Сервіс починається… з навчання

Олександр Олійник
керівник проекту «Ґрунтообробна та посівна техніка» компанії «ПОЛЕТЕХНІКА»

З кожним роком сільгоспвиробникові дедалі складніше бути конкурентоздатним. Отримувати прибуток, тим паче максимальний, в умовах жорсткої ринкової конкуренції можливо лише за умови господарювання з використанням високотехнологічних агрегатів. Стає обов’язковим не тільки упровадження передових агротехнологій, але й розуміння тих інновацій, що дадуть змогу і надалі господарювати з найвищою ефективністю. Нині складова високотехнологічних засобів виробництва у собівартості вирощуваної продукції набуває значно глибшого сенсу. ЇЇ застосування дає змогу досягнути балансу витрат і високого прибутку.

То як домогтися найвищої віддачі від таких машин? Передусім, залучаючи до роботи з ними кваліфікованих працівників. Тож на перший план виходить саме здатність людини працювати дуже швидко й уміння використовувати всі можливості сучасної техніки, закладені виробником (як, приміром, автоматичні системи управління й контролю з великою кількістю електронних систем). Важливе значення мають і практичні навички, які механізатор отримав раніше. Оскільки всі виробники намагаються реалізувати у своїх агрегатах принципи інтуїтивного розуміння й простоти керування, досвідчений фахівець здатний швидко освоїти функції техніки нового покоління.

Що вища у механізатора кваліфікація, то більша палітра брендів та модифікацій сільськогосподарських агрегатів у його резюме. Не дивно, що за такі компетенції господарства готові пропонувати претендентові високу зарплату, премії, бонуси й усе, чого душа забажає. Втім, персоналу для роботи в сільській місцевості катастрофічно бракує. Що вже й казати про досвідчених операторів техніки, здатних керувати новітніми агрегатами з IT-«начинкою». Відтак оптимальний вихід для багатьох агропідприємств — підвищувати фаховий рівень уже наявного персоналу. Кадрові служби, зокрема, залучають працівників до участі в професійних тренінгах та скеровують на курси з підвищення кваліфікації. І дуже важливою у згаданому сенсі є взаємодія сільгоспвиробників і сервісних служб постачальників техніки. Перед кожним новим сезоном дилери зазвичай проводять для своїх клієнтів навчання з експлуатації машин та агрегатів. Такі навчання — як для нових, так і для постійних покупців — «ПОЛЕТЕХНІКА» влаштовує, враховуючи сезонність робіт, призначення й технічні характеристики кожної моделі. Підготовка може відбуватися на базі господарств та на території ТВЦ компанії. А головним успішним компонентом є атестація учасників з обов’язковим складанням тестів та отриманням сертифікатів. Наявність такої посвідки в механізатора — свідчення відповідних компетенцій для головного інженера чи керівника підприємства. Кожен, хто успішно пройшов такі навчання й має сертифікат, може приступати до роботи на цьому агрегаті у полі.

Постачальник техніки має розуміти свою відповідальність за якість кваліфікаційної підготовки механізаторів. Це своєрідна перевірка на зрілість і готовність удосконалювати свій клієнтський досвід. Якщо раптом майбутній оператор не розуміє якихось функцій високотехнологічної машини чи не вміє її обслуговувати, є високий ризик, що цей агрегат може зненацька перетворитися на «гору металу» за кілька мільйонів гривень. Тож, як мовиться, за результат треба добряче поборотися. Навіть від того, з якою швидкістю рухатиметься по полю сівалка чи як розташовуватиметься штанга обприскувача, безпосередньо залежить не тільки врожай, а й майбутній прибуток господарства. Тому не випадково досвідчених механізаторів називають «золотим фондом» агропідприємства, а сервіс від дилера передусім починається з майстер-класу з користування придбаним агрегатом.