Овочі - Ягоди - Сад
Головне:
Точка зору

П’ять правил логістики для ягід

Михайло Дубенський
керуючий партнер Logistic Center LLC
Поділитись:

Наша компанія займається міжнародними перевезеннями всіма видами транспорту з 2001 року. Ми постачаємо вантажі у 152 країни світу. З нашого досвіду дам п’ять золотих правил логістики для експортерів ягідної продукції.

1. Опрацьовуйте логістику до укладання угоди. Безперечно, головна мета для експортера – вийти на новий ринок, знайти партнера, укласти угоду. Тож проводиться чимала робота з маркетингу, просування продукції, участі у виставках, презентації через упаковку. І щойно підписана угода, виробник починає аналізувати логістичні моменти. Такий підхід є неправильним. Логістика для експортера не повинна залишатися на останньому місці. Багато роботи може бути зведено нанівець, якщо непродумана доставка. Потурбуватися про неї треба задовго до того, як буде укладена угода.

2. Створюйте єдиний центр відповідальності. У великих компаніях питаннями продажу й логістики займаються різні відділи. Відділу продажу важливо якнайшвидше реалізувати продукцію, відділу логістики – прорахувати всі складові транспортування. При цьому обидва можуть не володіти нюансами, які були обговорені під час підписання контракту. Із цього робимо висновок: всією інформацією по експортній угоді має володіти одна людина (ще одна можлива як її заступник). Іншими словами, потрібен єдиний центр відповідальності за транспортування і експорт продукції. Інакше не виключена ситуація, коли вже після оформлення документів і навіть відвантаження спливе якась важлива подробиця й доведеться робити інші документи, пересувати терміни доставки тощо.

3. Прорахуйте всі можливі варіанти доставки. Попросіть вашого транспортного агента взяти до уваги всі можливі варіанти транспортування й знайти оптимальний, особливо якщо йдеться про доставку продукції за океан. Логістичні компанії можуть підказати такі варіанти, про які виробник навіть не здогадувався, до того ж роблять це охоче й безкоштовно. Залежно від виду транспортування й маршруту може бути перепланований як обсяг товару, так і частота поставок. Економія за часом може дати швидший оборот товару.

4. Обирайте правильну упаковку. Це наріжний камінь всіх поставок на експорт, бо від пакування на 99% залежить якість продукції після довгої дороги. Відповідальність щодо вибору упаковки лежить на виробникові продукції, адже жодна компанія не буде ставитися до продукції так, як її власник. Наскільки важлива якість упаковки, розповім на прикладі. Український виробник експортував до Німеччини ягоди у великих коробках, які завжди приходили до покупця м’ятими, через те отримував претензії. Виробник упаковки присягався, що застосовує п’ятишаровий картон, краще якого не буває. Нарешті німецький покупець надіслав свого зразка якісної коробки. Як результат, українською стороною було змінено постачальника картону. Все налагодилося і претензії більше не надходили.

Найкращою відправкою вважається палетна. Вона зменшує частку ручної праці під час розвантаження, хоча іноді легкі й об’ємні коробки без палет здешевлюють транспортування за рахунок того, що заощаджують місце в контейнері.

5. Перевіряйте документи до відвантаження. Ніхто не розуміється на транспортних документах краще за митних брокерів як у країні, що відправляє вантаж, так і в країні, що отримує. Лише ці фахівці можуть указати на ключові моменти, через які товар має шанси застрягти на кордоні. Раджу підготувати документи і дати на перевірку на вітчизняній митниці, а також зв’язатися з покупцем і надіслати йому копії документів для перевірки в пункті розмитнення. Тільки після цього є сенс подавати транспортний засіб під завантаження. Відсутністю затримок будуть задоволені обидві сторони.

Поділитись: