Точка зору

Малі й середні птахогосподарства можуть розвиватися під регіональним брендом

Вадим Шиян
генеральний директор Міжрегіонального союзу птахівників та кормовиків України

Як розвиватися сьогодні малим, середнім фермерським птахогосподарствам у той час, коли у ритейлі представлені відомі великі бренди, а лідери вітчизняного птахівництва проводять масштабні рекламні кампанії? Яку нішу їм зайняти?

Ми вважаємо, що починати необхідно з регіонів, де працюють ці невеликі виробники.

Ми вивчили світовий досвід і пропонуємо регіональним, місцевим виробникам створення регіонального бренду продукції в сегменті малих, середніх фермерських господарств.

Це – складне завдання, зважаючи на їхній менталітет, роз’єднаність, наявність різних власників, систем управління, технологій тощо. В Україні досі цього ніхто не робив. Отже, ми готуємо пілотний проєкт з формування регіонального бренду Smart Chicken and egg, який почнемо реалізовувати в Харківській області. Там створені всі умови, перш за все, є виробники – малі і середні, які готові долучитися до проєкту.

Що можна покласти в основу проєкту Smart Chicken and egg? На мою думку, лише одне – певне технологічне рішення виробництва продукції птахівництва. Вивчивши світовий досвід і практику, ми зупинилися на технології нідерландської компанії GD Animal Health – системному продукті GD Plexus. Його було успішно використано у пілотній версії на птахофабриці «Просяне» в Харківській області, яка є середнім виробником м’яса курей-бройлерів.

Також ми вивчаємо проєкт наших старших партнерів – Союзу птахівників України – із вирощування птиці без застосування антибіотиків. Виходячи з того, що малий і середній бізнес не має ресурсів і можливостей брати участь у цьому проєкті, ми йдемо за технологічним рішенням.

Досягнуто домовленість із GD Animal Health про те, що вони на основі GD Plexus розроблять програму Smart farm для малих ферм, яка дозволить налагодити ефективне виробництво дієтичного м’яса птиці, що не містить антибіотиків. Спираючись на програму Smart farm, ми й створюватимемо регіональний бренд. Вартість такої програми для малих і середніх господарств становитиме приблизно 75 тис. євро. Наразі тривають перемовини з міжнародними донорськими організаціями щодо залучення коштів на розроблення програми.

Проте якщо інші компанії, що спеціалізуються за цим напрямом, запропонують оптимальніший варіант програми за ціною й впровадженням, ми готові його розглянути.

Ми не зупиняємося лише на Харківській області, до нас приєднуються фермери з ОТГ Харківської, Сумської, Полтавської областей, а також частково на підконтрольних Україні територіях Донецької та Луганської областей.

Програма Smart farm, зокрема, дозволить зменшити на 60% використання антибіотиків під час вирощування і лікування птиці.

Створюючи регіональний бренд, ми маємо на меті переформатувати місцевого виробника та задовольнити очікування споживачів у сегменті виробництва якісних і безпечних продуктів харчування. Якщо ми говоримо: «Купуй харківське!», то завдяки цьому інноваційному технологічному рішенню та грамотним піар- і маркетинговій кампаніям, ми маємо створити свою аудиторію споживачів продукції птахівництва.

У майбутньому маємо наміри масштабувати проєкт регіонального бренду на всю Україну.