Агромаркет
Головне:
Під час карантину важливо зберегти логістичні потоки для забезпечення аграріїв насінням, - думка За два місяці Україна закупила за кордоном 6 тис. тонн сиру У Канаді послугами агроавіації користується кожен четвертий-п’ятий фермер У групі компаній «Олстас» знайшли спосіб уникнути промивання ґрунтових гербіцидів Зорянський елеватор на Рівненщині завершує відвантаження зерна Компанія FMC розпочала реєстрацію препаратів для захисту томатів від південноамериканської томатної молі Вітчизняні борошномели закликають владу тимчасово обмежити експорт зерна, аби запобігти здорожчанню хліба АМКУ призупинив впровадження «Укрзалізницею» нового договору про надання послуг На термінал Neptune зайшов під завантаження найбільший балкер Про нові органічні малинники площею 40–50 га на кілька років можна забути, – експерт
Точка зору

Маленька пасіка - великий бізнес

Вікторія Масловська
власниця торгової марки Honey Energy
Поділитись:

Із власного досвіду можу сказати, що навіть із невеликої пасіки можна зробити прибутковий бізнес, якщо мати мислення підприємця. Дуже багато пасічників реалізовують медову продукцію серед своїх друзів, знайомих або на місцевому ринку. Є пасічники, які роками зберігають тонни меду до того часу, коли зможуть його вигідно продати. І це – не найгірше рішення, адже справжній мед, як золото, – не псується і з часом стає лише дорожчим.

Втім, минулий рік як ніколи показав, наскільки українським бджолярам необхідна переробка, коли рекордно впали ціни на мед. Наочно ситуацію в українському бджолярстві демонструють і минулорічні експортні показники, коли обсяги експорту меду (читай – сировини) зросли, порівняно з 2018 роком, а виручка фактично лишилася на незмінному рівні.

Ми маємо власну пасіку, з якої отримуємо багато меду та корисної медової продукції. Свій перший мед продали оптовикам за низькою ціною, після чого замислились над його переробкою чи хоча б фасуванням під власною торговою маркою. З’явилося бажання розвивати родинну справу та отримувати за нашу працю відповідний заробіток.

Три роки тому в нас виникла ідея поєднати два корисні продукти – мед та органічне амарантове борошно. В результаті чималих зусиль і безлічі експериментів з’явився наш медовий амарант, який ми запатентували, а минулого року запустили його промислове виробництво та продажі.

Для запуску виробництва довелося довго шукати інвесторів. Одна американська компанія вже була готова профінансувати наш проєкт, втім, взамін хотіла отримати авторські права на продукт, на що ми, звісно ж, не погодилися. А тому для придбання обладнання (до речі, українського виробництва) довелося залучити частково власні кошти, частково – кредитні.

Особливість виробництва в тому, що і для амаранту, і для меду недопустима обробка за високих температур. Обидва ці продукти не можна нагрівати вище 400С, тому ми дотримуємося температурного режиму 37-380С.

Маємо намір також розширювати асортимент – тестуємо виробництво медового амаранту з домішками різних продуктів бджільництва з власної пасіки: з пилком, з маточним молоком тощо. Працюємо також над поглибленням переробки – уже запустили до продажу безглютенові тарталетки з медовим амарантом і грецьким горіхом, які реалізовуємо в тому числі в кав’ярнях Херсону.

Як і в кожному бізнесі, для нас головне – налагодити збут продукції. Поки що реалізовуємо медовий амарант лише на внутрішньому ринку, проте плануємо вийти і на зовнішній. Уже ведемо переговори з кількома країнами, яким відправили продукцію для тестування й отримали позитивні відгуки. Сподіваємося, що вдасться налагодити співпрацю. Паралельно сертифікуємо обладнання та продукцію для подальшого просування на ринку.

Набагато простіше взяти мед із пасіки і здати його за копійки. Складніше створити продукт, який перевищує смакові і профілактичні властивості звичайного меду, донести людям його цінність і після цього стабільно його продавати. Тому наразі ми працюємо на ім’я нашого бренду.

Ринки збуту ми знаходимо через знайомих, друзів, виставки, рекламу, шукаємо нових постійних клієнтів, адже для росту необхідний у першу чергу стабільний прибуток, аби інвестувати в розвиток компанії та в саморозвиток.

Наразі почали формувати партнерську мережу реалізаторів і дистриб’юторів, аби донести нашу ідею до якомога більшої кількості споживачів і зробити торгову марку Honey Energy впізнаваною.

Починаючи власну справу, дуже важливо вірити в її перспективність, а ще – робити корисний і якісний продукт, за який не буде соромно. Ми – і віримо, і робимо.

Поділитись: