Точка зору

Інвестори для самих себе

Дмитро Кравченко
голова правління LNZ Group

Як зі звичного для українських реалій пострадянського заводу вирости до масштабів сучасної європейської компанії? Навряд чи достатньо лише завзяття та потенціалу.

 

У якийсь момент зростання обсягів бізнесу гостро ставить перед необхідністю зробити діяльність більш упорядкованою, сформувати гнучку й мобільну систему управління та визначитися зі стратегією. Нам значною мірою вдалося реалізувати ці завдання. А наші фахівці — управлінці, агрономи, менеджери, працівники елеватора, заводу, механізатори й інші робітники — основна цінність LNZ Group.  

 

Без кваліфікованих кадрів, що здатні реалізувати поставлені цілі, всі вони й досі залишалися б тільки на папері. Натомість ми маємо, чим пишатися навіть у важкі для української економіки часи: торік EBITDA зріс на 40% — до 39 млн дол. А Лебединський спеціалізований насіннєвий завод, у який було вкладено 12,5 млн дол. інвестицій, входить до п’ятірки найкращих в Україні. Переконаний: по-іншому й не могло бути, бо ми орієнтуємося на ті критерії, які висувають світові лідери селекції, із якими співпрацюємо.

 

В умовах жорсткої конкуренції LNZ Group робить ставку на передові технології й це дозволяє тримати лідерство на ринку. Щоправда, рішення про будівництво насіннєвого заводу було дійсно ризикованим (особливо з огляду на події 2014-го). Проте ми розуміли нагальну потребу ринку. Спочатку планували обмежитися етапами прийманням, сортуванням і сушінням насіння кукурудзи. Та коли усвідомили, що перебуваємо на відстані всього в півтора мільйона євро від власного повного виробничого циклу, таки наважилися на цей інвестиційно непростий крок. За сім років маємо всі шанси окупити проект і суттєво збільшити потужності заводу. Визначальними у цьому будуть найближчі 5–6 місяців. Якщо ринок «прокинеться», то ми швидко адаптуємося до зростання попиту. До речі, цього року маємо 8,5 тис. га насінників, із яких майже половина — під кукурудзою.

 

Що дозволяє нам безболісно реагувати на сьогоднішні коливання ринку? Ми диверсифікуємо діяльність: окрім виробництва насіння  займаємося  вирощуванням та дистрибуцією агроресурсів. Тобто, кожен  із цих напрямів підстраховує інші. Це дає змогу бути інвесторами для самих себе, не залежати від «чужих» капіталовкладень і провадити виважену політику співпраці з банками.

 

Велику роль у мінімізації ризиків відіграє й розосередження орендованих земель на три кластери: Шполянський, Черкаський лівобережний і Сумський.

 

Водночас ми перебуваємо в постійному пошуку нових ринків і нових можливостей. Так, цього року почали вирощування нішевих культур — льону, коріандру та спельти. Саме із цією продукцією плануємо закріпитися на європейському ринку, який уже за кілька місяців має стати набагато ближчим до України.