Головне:
Точка зору

Інноваційність = інакомислення?

Ірина Наконечна
PR-директор компанії AgroGeneration

Що ми відразу уявляємо, коли чуємо фразу «інновації в агробізнесі»? Техніка, що працює без оператора на дистанційному керуванні? Дрони, які збирають інформацію про поля й допомагають агрономові встигати «всюди й одразу»? Розумні теплиці, завдяки яким господар може собі дозволити навіть двотижневу відпустку? Такі уявлення доволі поширені. Тож відповідальні за закупівлі фахівці скеровують бюджети саме на такі придбання. Та чи тільки сучасне технічне забезпечення є показником інноваційності компанії?    

Як на мене, не варто плутати новітні підходи до виробництва з технічним прогресом. Звісно ж, будь-яке технологічне поліпшення спрямовано на оптимізацію процесів й економію використання ресурсів як фінансових, так і людських. Безумовно, еволюція неможлива без технологічного прогресу. Щоправда, технічне вдосконалення, застосування новітніх гаджетів та програм, і навіть роботизація самі по собі не є інновацією. Це пошук нових підходів до підвищення ефективності бізнесу.   

Інноваційність — це передусім трансформація мислення… Кожен менеджер, котрому вдалося досягнути реального прориву, розуміє: зміни в компанії починаються зі змін у голові. Тому прогрес можливий лише тоді, коли в команді є люди, готові змінюватися й мислити «не штампами». Для AgroGeneration таким новатором став президент компанії Джон Шморгун. Маючи практичний досвід із використання системи LeanSixSigma, він активно сприяє впровадженню її концепцій щодо керування виробництвом і якістю в AgroGeneration. Мова, зокрема, про концепцію «Бережливе виробництво» (Leanmanufacturing), сфокусовану на усунення втрат і непродуктивних витрат, і концепцію «Шість сигм» (SixSigma), націлену на зниження варіабельності процесів і стабілізації характеристик продукції. Іншими словами, ця система дозволяє шляхом менеджерських рішень оптимізувати втрати ресурсів і робочого часу, вдосконалити процеси й аграрні технології й таким чином поліпшити якісні показники виробництва. Вона навчає ретельно «під мікроскопом» розглянути всі процеси, що є в компанії — переосмислити їх і змінити таким чином, аби кожна дія стала ефективною й приносила користь. Найперше та найголовніше, чого вимагає ця методологія, — іншого мислення та нового ставлення до усталених процесів.

 

У переліку відомих компаній, які впровадили цю систему, — Nike, Intel, John Deere, Ford і Toyota. Серед світових аграрних корпорацій принципи LeanSixSigma застосовують DuPont і Monsanto. В Україні AgroGeneration — єдина аграрна компанія, що впроваджує проекти за методологією LeanSixSigma. Починаючи з 2017 року, стартувало понад 50 проектів, і до кінця нинішнього року перші позитивні результати очікуються по 20-ти проектах різного напряму. Ось, наприклад, відділ закупівель витратних матеріалів для виробництва отримав економію за звітний період у розмірі близько 7% обсягів щорічних закупівель машинних олив, фільт рів, шин. За допомогою безкоштовних знімків зі супутників Landsat 8 та Modis спеціалісти компанії вдосконалюють систему контролю за точністю введення облікових даних щодо земельних площ, які в обробітку та які відведено під кожну сільськогосподарську культуру. Це оптимізує обсяги витрат пального й пестицидів, необхідних для внесення. Водночас зі знімків фахівці агрокомпанії отримують індекси вегетації NDVI й будують моделі прогнозування майбутнього врожаю. Система LeanSixSigma в AgroGeneration не просто збільшує ефективність ведення бізнесу, а й сприяє збільшенню EBITDA, що, у свою чергу, дозволить інвестувати в додаткове розширення земельного банку.

 

 

Журнали